Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Turizm ve Otel İşletmeciliği(%30)-(İÖ) - 2013 | MRK2012 | Tourism Marketing | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Turizm ve Otel İşletmeciliği(%30)-(İÖ) - 2013 | MRK2012 | Tourism Marketing | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı öncelikle öğrencilere bilgiye ulaşmayı ve ulaşılan bilgileri uygulamada kullanma alışkankığının kazandırılması, pazarlama bilimi ile tanıştırmak, öğrencileri Turizm Pazarlaması konusunda bilgilendirmek, Pazarlama, Pazar, Pazarlama Karması ve Ürün Yaşam Döngüsü gibi temel pazarlama kavramlarını tanıtmak ve turizm sektöründe, pazarlama biliminin uygulamaları ile ilgili bilgilerin sınıf ortamında tartışılması.
-
Bu ders kapsamı öncelikle hizmet ve hizmet pazarlamasıdır.Öğrencilere Pazarlama, Pazar, Pazarlama Karması ve Ürün Yaşam Döngüsü gibi temel pazarlama kavramları öğretilerek, turizm pazarlamasının özellikleri ve seyahat sektöründeki uygulamaları sınıf ortamında tartışılarak pekiştirilmektedir
Önceden belirlenen konu başlıklarının sınıf ortamında öğrencilerin de aktif katılımıyla tartışılarak pekiştirilmesi.
Yok
Türkçe
Marketing for Hospitality and Tourism, Philip T. Kotler, John T. Bowen, James Makens, Seyhmus Baloglu Pearson 2017, ISBN: 9781292156156 Tavsiye edilen diğer kaynaklar Marketing Essentials in Hospitality and Tourism, Stowe C Shoemaker, Margaret Shaw Pearson 2008, ISBN: 9780131708273
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği, amaçları ve ders işlenişi ile ilgili ayrıntıların açıklanması |
2 | Turizm Pazarlamasının özellikleri |
3 | Stratejik Planlamada Pazarlamanın rolü |
4 | Pazarlama Çevresi |
5 | Müşterileri anlayabilmek için müşteri bilgilerini işleme |
6 | Bireysel müşteriler ile kurumsal müşterilerin karşılaştırılması |
7 | Ürün ve markaların geliştirilmesi ve yönetimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İç Pazarlama |
10 | Fiyatlandırma |
11 | Dağıtım Kanalları |
12 | Ürün ve Hizmetlerin Tanıtımı |
13 | Satış |
14 | Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama |
15 | Destinasyon Pazarlaması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |