Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Turizm ve Otel İşletmeciliği (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Turizm ve Otel İşletmeciliği(%30)-(İÖ) - 2013 MRK2012 Tourism Marketing Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öncelikle öğrencilere bilgiye ulaşmayı ve ulaşılan bilgileri uygulamada kullanma alışkankığının kazandırılması, pazarlama bilimi ile tanıştırmak, öğrencileri Turizm Pazarlaması konusunda bilgilendirmek, Pazarlama, Pazar, Pazarlama Karması ve Ürün Yaşam Döngüsü gibi temel pazarlama kavramlarını tanıtmak ve turizm sektöründe, pazarlama biliminin uygulamaları ile ilgili bilgilerin sınıf ortamında tartışılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamı öncelikle hizmet ve hizmet pazarlamasıdır.Öğrencilere Pazarlama, Pazar, Pazarlama Karması ve Ürün Yaşam Döngüsü gibi temel pazarlama kavramları öğretilerek, turizm pazarlamasının özellikleri ve seyahat sektöründeki uygulamaları sınıf ortamında tartışılarak pekiştirilmektedir

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Önceden belirlenen konu başlıklarının sınıf ortamında öğrencilerin de aktif katılımıyla tartışılarak pekiştirilmesi.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Marketing for Hospitality and Tourism, Philip T. Kotler, John T. Bowen, James Makens, Seyhmus Baloglu Pearson 2017, ISBN: 9781292156156 Tavsiye edilen diğer kaynaklar Marketing Essentials in Hospitality and Tourism, Stowe C Shoemaker, Margaret Shaw Pearson 2008, ISBN: 9780131708273

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Turizmi bilir.
  • Temel pazarlama kavramlarını bilir.
  • Turizm Pazarlaması konusunda bilgi sahibidir
  • Turistlerle ilgili kişileri bilir.
  • Turizmde sorun çözmeyi bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersin içeriği, amaçları ve ders işlenişi ile ilgili ayrıntıların açıklanması
2 Turizm Pazarlamasının özellikleri
3 Stratejik Planlamada Pazarlamanın rolü
4 Pazarlama Çevresi
5 Müşterileri anlayabilmek için müşteri bilgilerini işleme
6 Bireysel müşteriler ile kurumsal müşterilerin karşılaştırılması
7 Ürün ve markaların geliştirilmesi ve yönetimi
8 Ara Sınav Haftası
9 İç Pazarlama
10 Fiyatlandırma
11 Dağıtım Kanalları
12 Ürün ve Hizmetlerin Tanıtımı
13 Satış
14 Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
15 Destinasyon Pazarlaması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı