Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği BTAE305 Açık ve Uzaktan Öğrenme Zorunlu 6 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere uzaktan eğitim ve kullanılan teknolojiler hakkında temel bilgileri kazandırmak, uzaktan eğitimde öğretmen olmanın gereksinimleri ve uzaktan eğitim süreci için materyal geliştirmede dikkat edilmesi gereken hususların öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Bireysel Sunumlar ve Uygulama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Uzaktan Eğitim, Doç. Dr. Salih UŞUN. Nobel Yayın Dağıtım, 2006

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Uzaktan eğitiminin tarihsel gelişimini ifade edebilir.
  • Uzaktan eğitimde kullanılan geleneksel ve çağdaş teknolojileri listeler ve karşılaştırabilir.
  • Uzaktan eğitime uygun teknik ve yöntemleri ifade edebilir.
  • Bilişim ve iletişim teknolojilerinin uzaktan eğitim ortamlarında nasıl etkili kullanılabileceğini ifade edebilir.
  • Uzaktan eğitim ortamlarında ölçme ve değerlendirmeyle ilgili problemleri ifade edibilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Uzaktan eğitime giriş
2 Uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları
3 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: Radyo ve Yazılı materyaller
4 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV ve Video
5 Uzaktan eğitimde kullanılan teknik ve yöntemler
6 Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi
7 Video ve film katalogları, eğitsel televizyon
8 Ara Sınav Haftası
9 Uzaktan eğitimde uydu teknolojileri.
10 Çocuk TV programları ve önemi,
11 Yetişkin TV programları ve önemi
12 Açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi,
13 İnternet okulları ve sanal sınıflar,
14 İletişim ve enformasyon teknolojileri ve UE'de Kullanılması
15 Uzaktan Eğitimde Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 6 1 6
Ödev ve Hazırlığı 6 1 6
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Araştırma ve Hazırlığı 1 6 6
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 12 12

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5