Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Biyoloji Öğretmenliği MB151 Açık ve Uzaktan Öğrenme Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açı

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi. Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi.
  • Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler.
  • Açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri.
  • Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü.
  • Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi;

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders tanıtımı-genel planlama
2 Uzaktan eğitim nedir? Uzaktan eğitimin tarihçesi.
3 Uzaktan eğitimin yarar ve sınırlılıkları. Uzaktan eğitim kuramları.
4 Uzaktan eğitim modelleri? Uzaktan eğitim yapı ve işleyişi.
5 Uzaktan eğitim ve öğretim tasarımı.
6 Uzaktan eğitimde öğreten ve öğrenen rolleri
7 Uzaktan eğitimde internet tabanlı uygulamalar.
8 Ara sınav
9 E-öğrenme’nin temelleri ve tarihine bir bakış.
10 e-içerik, e-öğrenci, e-öğretmen
11 Açık erişim ve kitlesel açık çevrimiçi dersler (MOOC)
12 Uzaktan eğitimde değerlendirme
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Sunumlar
17 Dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5