Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | MBS2060 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | MBS2060 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açı
-
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açı
Düz anlatım
yok
Türkçe
Anderson, T. (Ed.). (2008). The theory and practice of online learning. Athabasca University Press. Anohina, A. (2005). Analysis of the terminology used in the field of virtual learning. Educational Technology & Society, 8 (3), 91-102 Arkün, S. ve Aşkar, P. (2010). Çevreleyen öğrenme: Örnek çalışmalar. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Ankara. Arkün, S. ve Aşkar, P. (2010). Çevreleyen öğrenme: Kavramsal çerçeve. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Ankara. Çağlar, Ş. ve Arkün-Kocadere, S. (2015). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında oyunlaştırma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 14(27), 83-102. Demirci, B.B., Yamamato, G.T., Demiray, U. (2011). Türkiye?de E-Öğrenme II: Gelişmeler ve Uygulamalar. Ankara Gülbahar, Y. (2009). E-Öğrenme. Pegem Akademi. Ankara Horton, W. (2011). E-learning by design. John Wiley & Sons. Keegan, D. (2004) Foundations of distance education. Routledge.
https://moodle.marmara.edu.tr/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Açık ve uzaktan eğitimin temelleri |
2 | Dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitim uygulamaları |
3 | Uzaktan eğitimde kuramsal altyapı |
4 | Uzaktan eğitim teknolojileri |
5 | Kitlesel açık çevrimiçi dersler |
6 | Açık eğitim kaynakları |
7 | Ara Sınav Haftası |
8 | Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı |
9 | Çevrimiçi öğrenme ortamlarında oyunlaştırma |
10 | Çevrimiçi öğrenme ortamlarında memnuniyet |
11 | Çevrimiçi öğrenme toplulukları |
12 | e-öğrenci, e-öğretmen |
13 | Uzaktan eğitimde değerlendirme |
14 | Uzaktan eğitimin geleceği |
15 | Proje Sunumu I |
16 | Proje Sunumu II |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |