Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans MBS2060 Açık ve Uzaktan Öğrenme Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açı

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi. Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi.
  • Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler.
  • Açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri.
  • Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü.
  • Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi;
  • Uzaktan eğitim ortamı geliştirebilme
  • Açık ve uzaktan eğitimin geleceğini ve bugünkü sorunlarını tartışabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders izlencesi, ödev ve proje tanıtımı
2 Açık ve Uzaktan Öğrenme kavramsal çerçeve
3 Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimi
4 Açık ve uzaktan öğrenme kuramlarının tanıtımı ve öğrenme kuramlarının tekrar gözden geçirilmesi
5 Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri
6 Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri
7 Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim ortamları ve teknolojileri
8 Ödev izleme
9 Ödev izleme
10 Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim
11 Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler
12 Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme
13 Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı
14 Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı
15 Final proje sunumları
16 Final proje sunumları
17 Final proje sunumları

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 5 70
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 1 2
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 1 1
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7