Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği MAT3002 Adi Diferansiyel Denklemler Zorunlu 6 6,00 4 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematiksel düşünceyi geliştirmek. Matematik ve Fizikte karşılaşılan problemleri çözebilmek..

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Diferansiyel denklem kavramı, diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, başlangıç-değer problemleri, genel çözümler, değişkenlerine ayrılabilen denklemler, homojen denklemler, homojen hale dönüştürülebilen denklemler, tam diferansiyel denklemler, integrasyon çarpanı ve tam diferansiyel denklemlere dönüştürülebilen denklemler, birinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler, Bernoulli ve Riccati tipi diferansiyel denklemler. Birinci mertebeden yüksek dereceli denklemler, ikinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları. Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler ve lineer diferansiyel denklemler ve çözümleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş Yöntemi; Tartışma yöntemi, Problem Çözme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Prof. Dr. İhsan Ünver • Öğr. Gör. Cemal Yazıcı. Editör: Adnan Baki.(2017). Çözümlü Diferensiyel Denklemler. Pegem Yayınevi. 2. Ogün Doğru ve Diğerleri. (2013). Diferensiyel Denklemlerin Temelleri. Nobel Yayıncılık. 3. Dennis G. Zill.(2008). A First Course in Differential Equations: With Modeling Applications. 4. Dennis G. Zill, Michael R. Cullen. (2008).Differential Equations with Boundary-Value Problems. Cengage Learning. 5. Refaat El Atar. (2006). Ordinary Differential Equations. Lulu.com. 6. İrfan Baki Yaşar. (2005). Diferansiyel Denklemler ve Uygulamaları. Siyasal Kitabevi. 7. C. R. Mondal. (2004). Textbook of Ordinary Differential Equations. Prentice Hall India Pvt., Limited. 8. Hüseyin Halilov (2003). Diferansiyel Denklemler ve Lineer Cebrin Elemanları. Literatür yayıncılık. 9. John C. Polking, Albert Boggess, David Arnold. (2002). Differential Equations with Boundary Value Problems. Pearson Education. 10. C. T. H. Baker, G. Monegato, G. Vanden Berghe.(2001). Ordinary Differential Equations and Integral Equations. Gulf Professional Publishing. 11. M. Aydın, B. Kuryel, G. Gündüz, G.Oturanç.(1995). Diferensiyel Denklemler ve Uygulamaları. Barış Yayınları. 12. Vladimir Igorevich Arnol’d.(1992). Ordinary Differential Equations. Springer. 13. Ernst Hairer, Gerhard Wanner.(1991). Solving Ordinary Differential Equations: Stiff and Differential-Algebraic Problems. Springer. 14. Earl A. Coddington.(1989). An Introduction to Ordinary Differential Equations. Dover Publ.. 15. Earl A. Coddington, Robert Carlson. (1987). Linear Ordinary Differential Equations. SIAM. 16. Philip Hartman. (1987).Ordinary Differential Equations. Society for Industrial and Applied Mathematics. 17. Shepley L. Ross; Differential Equations. John Wiley High Education.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler adi diferansiyel denklem-kısmi diferensiyel denklem ayrımını yapabilecekler.
  • Öğrenciler verilen bir diferensiyel denklemin mertebesini ve derecesini bulacaklar
  • Öğrenciler diferansiyel denklemleri çözme becerisi kazanacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Diferensiyel Denklem tanımı
2 Birinci mertebeden ve birinci dereceden Diferensiyel denklemler. Değişkenleri ayrılabilir denklemler, Tam Diferensiyel denklemler.
3 İntegral Çarpanı. Birinci mertebeden lineer diferensiyel denklemler
4 Homojen Diferensiyel denklem,
5 Bernoulli Diferensiyel Denklemi,
6 Riccati Diferensiyel Denklemi,
7 Lineer bağımsızlık ve Wronskiyen determinantı
8 Ara Sınav Haftası
9 Karakteristik denklemin kökleri
10 n. mertebeden lineer diferensiyel denklemler
11 n. mertebeden Homojen Denklemler
12 n.mertebeden Homojen olmayan denklemler
13 Operatörler yöntemi
14 Euler yöntemi
15 n.order homogeneous equations,
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 16 4 64
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 4 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 4 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi