Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat | ADH752 | Adli Psikiyatri Hemşiresinin Rolü | Seçmeli | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat | ADH752 | Adli Psikiyatri Hemşiresinin Rolü | Seçmeli | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
APH hemşirelerinin, genel psikiyatri hemşireliğinin sahip olduğu bilgi ve becerilerin yanısıra risk belirleme, öfke ve kızgınlık yönetimi, güvenli- terapötik ortam sağlama ve suç davranışlarını ele alma becerilerine sahip olmasını sağlamaktır.
-
Adli psikiyatri hemşiresinin rol ve görevleri Terapötik iletişimin adli psikiyatrideki önemi Terapötik iletişimin tanılama, değerlendirme ve tanı koymadaki önemi Kriz ve kriz girişimleri madde kötüye kullanımı Cinsel suçlar ve tedavisi Agresyon ve agresif davranışların kontrolü Agresyon yönetimi Vaka yönetimi Psikososyal beceri eğitimi Akli bozukluklarda ceza ehliyeti Çocuk ve Gençlerin Ceza Sorumluluğu Psikiyatride Yanlış Tedavi Uygulama Davalarının Nedenleri Yeniden hapishaneye yatışları önleme de adli psikiyatri hemşiresinin rolü
Sözel anlatım, ,grup tartışması, gözlem, görüşme, problem çözme, beyin fırtınası, soru-cevap, vaka analizi, olgu sunumu
Yok
Türkçe
................ Türk Medeni Kanunu. Seçkin Yayınevi. Ankara - 2002 Başkan M. T., Demircan Y.T.: Pskiyatride Hasta Hakları. İ.Ü.Adli Tıp Enstitüsü, İstanbul. Fidaner H.: Adli Psikiyatri. Psikiyatri Temel Kitabı. Cilt 2. (Editörler : Cengiz Güleç, Ertuğrul Köroğlu) Ajans Matbaacılık Hizmetleri, Hekimler Yayın Birliği, Ankara, 1998. s:1291-1300. Kaplan H.I., Sadock B.J.: Klinik Psikiyatri El Kitabı. 2. Baskı. (Editör : Ercan Abay) Nobel Tıp Kitabevi İstanbul 1999 s:324-330 Öztürk O.M.: Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Hekimler Yayın Birliği. Medikomat Basın Yayın San. ve Tic. Ltd. Şti. 7. Basım, Ankara, 1997. s:549-555
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Adli psikiyatri hemşiresinin rol ve görevleri |
2 | Terapötik iletişimin adli psikiyatrideki önemi |
3 | Terapötik iletişimin tanılama, değerlendirme ve tanı koymadaki önemi |
4 | Kriz ve kriz girişimleri |
5 | Maddeyi kötüye kullanımı |
6 | Cinsel suçlar ve tedavisi |
7 | Agresyon ve agresif davranışların kontrolü |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Agresyon yönetimi |
10 | Vaka yönetimi |
11 | Psikososyal beceri eğitimi |
12 | Akli bozukluklarda ceza ehliyeti |
13 | Çocuk ve Gençlerin Ceza Sorumluluğu |
14 | Psikiyatride Yanlış Tedavi Uygulama Davalarının Nedenleri |
15 | Yeniden hapishaneye yatışları önleme de adli psikiyatri hemşiresinin rolü |
16 | Yeniden hapishaneye yatışları önleme de adli psikiyatri hemşiresinin rolü |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||
ÖÇ5 |