Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Tekstil | TS3049 | Adobe İllustratör Uygulamaları | Seçmeli | 3 | 5,00 | 2 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Tekstil | TS3049 | Adobe İllustratör Uygulamaları | Seçmeli | 3 | 5,00 | 2 | 4 |
Dersin amacı, öğrencilere vektörel tasarım programını (Adobe Illustrator) öğrenerek özellikle eğitim aldıkları tekstil sanatları ve tasarımları alanında etkili bir şekilde kullanma becerilerini kazandırmak akademik ve sektörel gereksinimlerine uygun şekilde tasarım ve sunum yapma yeteneklerini geliştirmektir.
-
Vektörel tasarım programını (Adobe Illustrator) öğrenen öğrenciler, tekstil sanatları ve tasarım alanında çeşitli faaliyetlerde bulunabilirler. Bu faaliyetler, öğrencilerin tekstil sanatları ve tasarım alanında kreatif ve profesyonel bir şekilde çalışmalarını sağlar. Vektörel tasarım programlarının kullanımıyla, öğrencilerin kendilerini endüstriye hazırlamaları ve başarılı kariyerler inşa etmeleri için önemli bir araç elde etmeleri sağlanır.
1- Desen Tasarımı: Öğrenciler, vektörel programlar kullanarak kumaşlar için özgün ve çekici desenler oluşturabilirler. Bu desenler, giyim, ev tekstili, aksesuarlar gibi çeşitli tekstil ürünlerinde kullanılabilir. 2- Koleksiyon Geliştirme: Vektörel tasarım programlarını kullanarak öğrenciler, kendi tekstil koleksiyonlarını oluşturabilirler. Farklı temalar, renk paletleri ve desenlerle kapsamlı koleksiyonlar hazırlayabilirler. 3- Tekstil Grafikleri ve Logolar: Öğrenciler, tekstil ürünlerinde kullanılmak üzere grafikler ve logolar tasarlayabilirler. Bu grafikler, marka kimliği oluşturmak veya ürünlerdeki detayları vurgulamak için kullanılabilir. 4- Ürün Prototipleme: Vektörel programlar sayesinde öğrenciler, tasarladıkları tekstil ürünlerinin dijital prototiplerini oluşturabilirler. Bu prototipler, tasarımın nasıl görüneceğini ve nasıl hissettireceğini görselleştirmek için kullanılabilir. 5- Sunum Hazırlama: Öğrenciler, vektörel tasarım programlarını kullanarak profesyonel sunumlar hazırlayabilirler. Bu sunumlar, tasarımlarını potansiyel müşterilere, işverenlere veya endüstri profesyonellerine etkili bir şekilde iletmelerine yardımcı olabilir. 6- Üretim Dosyaları Hazırlama: Tasarımın üretim aşamasına geçiş sürecinde, öğrenciler vektörel programlar aracılığıyla üretim dosyalarını hazırlayabilirler. Bu dosyalar, ürünlerin üretimine uygun hale getirilmiş detaylı tasarım belgelerini içerir. 7- Trend Analizi ve Araştırma: Vektörel tasarım programlarını kullanarak öğrenciler, tekstil endüstrisindeki trendleri takip edebilir ve bu trendlere uygun tasarımlar geliştirebilirler. Ayrıca, sektördeki yenilikleri ve gelişmeleri araştırabilirler.
-
Türkçe
Ders notları, Adobe Illustrator programı
https://helpx.adobe.com/tr/illustrator/using/default-keyboard-shortcuts.html
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amacı ve içeriklerinin tanımı, derste kullanılacak olan vektörel programa (Adobe Illustrator) giriş. |
2 | Vektörel programın (Adobe Illustrator) menülerinin öğrenimi |
3 | Vektörel programı (Adobe Illustrator) ile çalışma alanları oluşturma ve araçların kullanılması |
4 | Vektörel programı (Adobe Illustrator) ile renklendirme ve desenlendirme çalışmaları |
5 | Vektörel programı (Adobe Illustrator) ile yazı tipleri ve tipografi çalışmaları |
6 | Vektörel program (Adobe Illustrator) ile hikâye/his panosu oluşturma |
7 | Vektörel programı (Adobe Illustrator) ile model teknik çizim çalışması ve üretim teknik föyü oluşturma |
8 | Ara sınav |
9 | Vektörel programı (Adobe Illustrator) ile fırçalar oluşturma |
10 | Vektörel programı (Adobe Illustrator) ile raportlu metraj desen ve varyant çalışmaları |
11 | Vektörel programında (Adobe Illustrator) tablet ve kalem kullanımı ile serbest çizim teknikleri |
12 | Vektörel programında (Adobe Illustrator) moda illüstrasyonu uygulamaları |
13 | Vektörel programda (Adobe Illustrator) bitmap (fotoğraf vb.) görselleri vektöre çevirme çalışmaları |
14 | Vektörel programda (Adobe Illustrator) proje çalışması |
15 | Vektörel programda (Adobe Illustrator) proje sunumu ve değerlendirmeler |
16 | Dersin tekrarı |
17 | Yıl sonu sınavları |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Teorik Ders Saati | 4 | 4 | 16 |
Uygulama Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
ÖÇ1 | ||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||
ÖÇ5 |