Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Tıp Fakültesi - Tıp Fakültesi (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 - Tıp Fakültesi MED1653 Adolescent Health: Prevention and Early Detection Seçmeli 1 4,00 24 10

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı adolesan sağlığı konusunda tıp eğitiminin erken dönemlerinde farkındalık oluşturulması ve adolesana özgü bütüncül yaklaşım kavramının öğrenilmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Adolesan dönemde normal fiziksel, mental ve duygusal gelişimin öğrenilmesi. Türkiye’de ve dünyada adolesanların sağlık açısından risklerinin tanınması. Adolesan dönemde sık karşılaşılan sağlık problemlerinin erken tanınması ve önlenmesi. Adolesan sağlığına bütüncül yaklaşım.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dersler seminerler, film gösterimi, öğrenci sunumları ve vaka tartışmaları ile interaktif olarak yürütülmektedir. Değerlendirmede çoktan seçmeli sınav, vaka değerlendirme raporları ile öğrenci sunumları kullanılmaktadır.

Staj Durumu

Faz 1'de staj yapılmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Adolesan Sağlığı “Koruyucu Hekimlik ve Erken Tanı” Ed: Çiğdem Apaydın Kaya, Medikal Akademi, İstanbul., 1. Baskı 2015 - ISBN - 978-605-4626-03-8. http://www.who.int/child_adolescent_health http://www.ctf.edu.tr/stek/bb43.htm Adolesan Sağlığı (Prof.Dr. OYA ERCAN) Kim Korkar Ergenlikten (Doç. Dr. Ayşe Rodopman Arman, Prof. Dr. Abdullah Bereket, Dr. Erhan Ateş) http://www.unicef.org.tr/tr/content/detail/63/adolescents-their-environment-and-their-health.html Textbook of Comprehensive Adolescent Health Care ed.Stanford B. Friedman

Dersin Web Sayfası

https://tip.marmara.edu.tr/

Öğrenme Çıktıları

  • Adolesana özgü riskli davranışları tanımak ve önleyici yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmak
  • Adolesan dönemde sık karşılaşılan sağlık problemlerine özgü yaklaşım geliştirebilmek
  • Adolesan sağlığına bütüncül ve kapsamlı yaklaşım geliştirebilmek
  • Yaşam boyu öğrenme felsefesini edinmiş ve sürekli kişisel mesleki gelişim için gerekli tutum ve becerileri kazanmış olmak
  • Hekim olarak birey ve toplum ile etkileşimin önemini kavramak ve bu düzlemde rol almak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersin tanıtımı
2 Türkiye’de adolesan olmak
3 Adolesan döneminin özellikleri
4 Adolesan dönemde riskli davranışların tanınması ve önlenmesi
5 Adolesan çağda büyüme gelişme ve problemlerin erken tanınması
6 Adolesanla iletişim
7 Adolesanların hakları
8 Adolesan sağlığına bütüncül yaklaşım
9 Adolesan Döneminde Bağışıklama
10 Mental sağlık
11 Yeme bozuklukları
12 Anemi Akne
13 Sigara ve madde bağımlılığı
14 Adolesanlarda Cinsel ve Üreme sağlığı
15 Mensturasyon bozuklukları
16 Sağlıklı beslenme Obezite ve Hipertansiyonun tanınması ve önlenmesi
17 Adolesanın periyodik muayenesi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 2 10
Proje ve Hazırlığı 2 2 4
Ödev ve Hazırlığı 2 2 4
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 4 4 16
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 4 16
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 4 4
Teorik Ders Saati 17 2 34
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5