Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Tıp Fakültesi | MED1653 | Adolescent Health: Prevention and Early Detection | Seçmeli | 1 | 4,00 | 24 | 10 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Tıp Fakültesi | MED1653 | Adolescent Health: Prevention and Early Detection | Seçmeli | 1 | 4,00 | 24 | 10 |
Bu dersin amacı adolesan sağlığı konusunda tıp eğitiminin erken dönemlerinde farkındalık oluşturulması ve adolesana özgü bütüncül yaklaşım kavramının öğrenilmesidir.
-
Adolesan dönemde normal fiziksel, mental ve duygusal gelişimin öğrenilmesi. Türkiye’de ve dünyada adolesanların sağlık açısından risklerinin tanınması. Adolesan dönemde sık karşılaşılan sağlık problemlerinin erken tanınması ve önlenmesi. Adolesan sağlığına bütüncül yaklaşım.
Dersler seminerler, film gösterimi, öğrenci sunumları ve vaka tartışmaları ile interaktif olarak yürütülmektedir. Değerlendirmede çoktan seçmeli sınav, vaka değerlendirme raporları ile öğrenci sunumları kullanılmaktadır.
Faz 1'de staj yapılmamaktadır.
İngilizce
Adolesan Sağlığı “Koruyucu Hekimlik ve Erken Tanı” Ed: Çiğdem Apaydın Kaya, Medikal Akademi, İstanbul., 1. Baskı 2015 - ISBN - 978-605-4626-03-8. http://www.who.int/child_adolescent_health http://www.ctf.edu.tr/stek/bb43.htm Adolesan Sağlığı (Prof.Dr. OYA ERCAN) Kim Korkar Ergenlikten (Doç. Dr. Ayşe Rodopman Arman, Prof. Dr. Abdullah Bereket, Dr. Erhan Ateş) http://www.unicef.org.tr/tr/content/detail/63/adolescents-their-environment-and-their-health.html Textbook of Comprehensive Adolescent Health Care ed.Stanford B. Friedman
https://tip.marmara.edu.tr/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı |
2 | Türkiye’de adolesan olmak |
3 | Adolesan döneminin özellikleri |
4 | Adolesan dönemde riskli davranışların tanınması ve önlenmesi |
5 | Adolesan çağda büyüme gelişme ve problemlerin erken tanınması |
6 | Adolesanla iletişim |
7 | Adolesanların hakları |
8 | Adolesan sağlığına bütüncül yaklaşım |
9 | Adolesan Döneminde Bağışıklama |
10 | Mental sağlık |
11 | Yeme bozuklukları |
12 | Anemi Akne |
13 | Sigara ve madde bağımlılığı |
14 | Adolesanlarda Cinsel ve Üreme sağlığı |
15 | Mensturasyon bozuklukları |
16 | Sağlıklı beslenme Obezite ve Hipertansiyonun tanınması ve önlenmesi |
17 | Adolesanın periyodik muayenesi |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Teorik Ders Saati | 17 | 2 | 34 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |