| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | MGT4082 | Advanced Innovative Design Management for Entrepreneurship | Seçmeli | 8 | 5,00 | 3 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | MGT4082 | Advanced Innovative Design Management for Entrepreneurship | Seçmeli | 8 | 5,00 | 3 | 0 |
Mühendislik ve teknolojik problem çözme yöntemlerini; inovatif ve yaratıcı problem çözme, karar, analiz, tasarım ve süreçlerini öğrencilere kavratmayı ve uygulatmayı hedefler.
-
Mühendislik ve teknolojik problem çözme yöntemlerini; inovatif ve yaratıcı problem çözme, karar, analiz, tasarım ve süreçlerini öğrencilere kavratmayı ve uygulatmayı hedefler.
-
-
İngilizce
1. STRATEGIES FOR CREATIVE PROBLEM SOLVING, Fogler, H.S., LeBlanc, S., E.,, 2th Ed., 2007, Prentice Hall PTR ISBN 978-0130082794 2. INTRODUCTION TO ENGINEERING DESIGN, McNeill, B. W., Bellamy, L., Burrows, V. A.,2004 3. GENRICH ALTSHULLER, SUDDENLY THE INVENTOR APPEARED
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Aktif Öğrenme Teknikleri (Örnek; Yapboz Öğrenme) |
| 2 | Kampüs Tanıma veya benzer Problemler |
| 3 | Problem algılama, potansiyel problem, doğru problem tanımlama, yanlış problem tanımlama |
| 4 | Takım ve toplantı gündemi, toplantı tutanağı tutabilme, süreç denetimi, onarım/bakım aşaması gibi etkin takım araçlarını kullanabilme, takım normları geliştirme |
| 5 | Problem keşfi, mevcut durum/amaçlanan durum (present state/desired state), Dunker şeması, ifadenin yeniden ifadelendirilmesi (statement restatement), KT problem analizi gibi problem tanımlama tekniklerini tanımlayabilme ve dönem tasarım projesinde kullanabilme, |
| 6 | Proje Yönetim yetenekleri, Gantt şeması, Şebeke Diyagramı, Kitlesel ulaşım problemleri (viral pazarlama vs), |
| 7 | Etik konuları, emniyetle ilgili hususları, çevresel, sosyal ve kültürel etki konularını dönem tasarım projelerinde uygulayabilme ve değerlendirme, |
| 8 | Ara Sınav Haftası |
| 9 | Yapılan teknik işleri modern mühendislik araçlarını kullanarak yazılı ve sözlü sunumlar şeklinde aktarabilme, (Her hafta raporlarla yayılmıştır) |
| 10 | Yaratıcı Problem Çözme Teknikleri: Beyin fırtınası (brain storming), SCAMPER (Osborn List) Teknikleri |
| 11 | Yaratıcı Problem Çözme Teknikleri: TRIZ uygulaması-1 |
| 12 | Yaratıcı Problem Çözme Teknikleri: TRIZ uygulaması-2 |
| 13 | Tersine Mühendislik Uygulaması |
| 14 | Dönem Projesi Revizyon |
| 15 | Proje Pazarı. |
| 16 | Ders Çalışma Haftası |
| 17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Proje ve Hazırlığı | 11 | 10 | 110 |
| ÖÇ1 | ||||||||||||||
| ÖÇ2 | ||||||||||||||
| ÖÇ3 | ||||||||||||||
| ÖÇ4 | ||||||||||||||
| ÖÇ5 |