Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Almanca Öğretmenliği YDAO3009 Almanca Drama İnceleme ve Öğretimi Seçmeli 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu seminerde eylem odaklı yabancı dil öğretiminin nasıl bütüncül olarak ve tiyatro-pedagojik teknik-leri kullanarak tasarlanabileceğini göstermeyi amaçlamaktadır. Amaç, öğrencilere yabancı dil öğreti-minde performatif yaklaşımlar hakkında temel bilgiler v

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Seminerde temel metinlere dayalı olarak yabancı dil olarak almanca öğretimine yönelik drama-pedagojik yaklaşımlar geliştirilmektedir. Yaratıcı yazma teknikleri, durağan görüntüler, doğaçlama, sıcak koltuk, düşünce dinleme vb. drama pedagojik teknikleri, g

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenciler sunumlar yapacaktır, ders interaktif biçimde yürütülecektir.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hippe, Lorenz: (2015): Und was kommt jetzt? Szenisches Schreiben in der theaterpädagogischen Praxis. Deutscher Theaterverlag Moraitis, Anastasia (2011): Dramapädagogik- Dramagrammatik. Dramatische Arbeit in allen Fächern. Oelschläger, Birgit (2004): Szen

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler yaratıcıdrama /dramapedagojinin gelişimini ve işlevini öğrenmektedir
  • Öğrenciler yabancı dil dersinde yaratıcı drama yönteminin önemli temsilcilerini tanır.
  • Yaratıcı drama tekniklerini tanıyıp, uygulamasını yapar
  • Yabancı Dil olarak Almanca dersinde yöntem bilgini genişletmiş olur
  • Öğrenciler Yabancı Dil dersinde edebi metinleri kullanarak yaratıcı drama yöntemlerini uygular

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş /Tanıtım
2 Drama pedagojisi nedir? Teorik Temeller
3 Teorik Temeller: Embodied Cognition
4 Yaratıcı yazma alıştırmaları
5 Drama didaktiği: Dramanın özellikleri I
6 Drama didaktiği: Dramanın özellikleri II
7 Metin Örneği: gençlik tiyatrosu
8 Ara sınavı
9 Yaratıcı drama ile ders planlama
10 Eylem odaklı yabancı dil öğretimi
11 Performatif yabancı dil didakiği
12 Didaktik örnekler / sunum
13 Didaktik örnekler / sunum
14 Didaktik örnekler / sunum
15 Didaktik örnekler / sunum
16 Çalışma haftası
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 6 18
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 3 9 27
Sunum ve Hazırlığı 2 6 12
Seminer ve Hazırlığı 14 1 14
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 2 2 4
Uygulama Ders Saati 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi