Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | YDAO3009 | Almanca Drama İnceleme ve Öğretimi | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | YDAO3009 | Almanca Drama İnceleme ve Öğretimi | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu seminerde eylem odaklı yabancı dil öğretiminin nasıl bütüncül olarak ve tiyatro-pedagojik teknik-leri kullanarak tasarlanabileceğini göstermeyi amaçlamaktadır. Amaç, öğrencilere yabancı dil öğreti-minde performatif yaklaşımlar hakkında temel bilgiler v
-
Seminerde temel metinlere dayalı olarak yabancı dil olarak almanca öğretimine yönelik drama-pedagojik yaklaşımlar geliştirilmektedir. Yaratıcı yazma teknikleri, durağan görüntüler, doğaçlama, sıcak koltuk, düşünce dinleme vb. drama pedagojik teknikleri, g
Öğrenciler sunumlar yapacaktır, ders interaktif biçimde yürütülecektir.
yok
Türkçe
Hippe, Lorenz: (2015): Und was kommt jetzt? Szenisches Schreiben in der theaterpädagogischen Praxis. Deutscher Theaterverlag Moraitis, Anastasia (2011): Dramapädagogik- Dramagrammatik. Dramatische Arbeit in allen Fächern. Oelschläger, Birgit (2004): Szen
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş /Tanıtım |
2 | Drama pedagojisi nedir? Teorik Temeller |
3 | Teorik Temeller: Embodied Cognition |
4 | Yaratıcı yazma alıştırmaları |
5 | Drama didaktiği: Dramanın özellikleri I |
6 | Drama didaktiği: Dramanın özellikleri II |
7 | Metin Örneği: gençlik tiyatrosu |
8 | Ara sınavı |
9 | Yaratıcı drama ile ders planlama |
10 | Eylem odaklı yabancı dil öğretimi |
11 | Performatif yabancı dil didakiği |
12 | Didaktik örnekler / sunum |
13 | Didaktik örnekler / sunum |
14 | Didaktik örnekler / sunum |
15 | Didaktik örnekler / sunum |
16 | Çalışma haftası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 3 | 9 | 27 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Seminer ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 1 | 14 |