Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Beslenme ve Diyetetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Beslenme ve Diyetetik YDZA121 Almanca I Seçmeli 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin temel Almanca dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) kazanmalarını sağlamak, temel kelime bilgisi ve dilbilgisi kurallarını öğretmektir. Günlük yaşamda karşılaşabilecekleri temel iletişim kalıplarını kullanabilme yeterliliği kazandırmak hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders, Almanca'da temel selamlaşma ve tanışma ifadeleriyle başlayarak alfabe, sayı sistemleri, temel fiiller, zamirler, zaman yapıları, günlük konuşma kalıpları, basit cümle yapıları, alışveriş, yol tarifi, zaman sorma, hobiler gibi konuları kapsamaktadır. Öğrenciler, dilbilgisel yapıların yanı sıra kültürel farkındalık da kazanır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

sözlü anlatım

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Deutsche Sprachlehre für Ausländer Schulz-Griesbach Passwort Deutsch - der Schlüssel zur deutschen Sprache.Kurs- und Übungsbuch 1

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Temel Almanca kelime ve ifadeleri anlar ve kullanır.
  • Basit Almanca cümleler kurabilir.
  • Günlük konuşma kalıplarıyla iletişim kurar.
  • Almanca’da temel dilbilgisi yapılarını uygular.
  • Almanca konuşulan ülkelerin kültürel özelliklerine dair farkındalık geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Selamlaşmak, kendini ve başkasını tanıtmak
2 Adını ve ülkesini sormak
3 Alfabe ve “olmak” fiili Basit cümle ve ders kitaplarındaki alıştırmalar
4 Şahıs zamirleri
5 Fillerin şimdiki zamanda çekimleri
6 Tekil ve çoğul isimler
7 Nesnelerle ilgili soru sormak Sayılar ve sayı saymak
8 Belirli ve belirsiz artikel Olumsuz artikel
9 Şehirler ve manzaraları hakkında konuşmak
10 Ülkeler ve dilleri hakkında konuşmak
11 Olmak” fiilinin geçmiş zaman hikayesi
12 Yalın halde iyelik zamirleri
13 “-i” halindeki artikel sözcükleri Cümle içinde sıfat kullanımı
14 Saatler, günler ve haftalar Saat belirtmek ve günün akışı ile ilgili konuşmak
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 1 10
Proje ve Hazırlığı 10 1 10
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 3 1 3
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 3 1 3
Teorik Ders Saati 14 1 14
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5