Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Almanca Öğretmenliği EGT3025 Almanca Öğretim Yöntemleri II Zorunlu 6 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı uygulanmakta olan Almanca yabancı dil programlarını tanıtmak, ders hazırlama teknikleri üzerinde çalışmalar yaptırmak ve sunumların çeşitliliğini artırarak öğretmen adaylarının alanındaki öğretme tekniklerini ve öğretmenlik vasıflarını geliştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

dersin ikinci döneminde Almancanın öğretimiyle ilgili aktüel yöntem çalışmaları, farklı yabancı dil programları ve uygulamadaki örnekleri, teknik ve öğretim malzemelerinden değişik seviyelere uygun ders planlarının hazırlanmaktadır örneğin: kelime dağarcığı oluşumu ve pekiştirilmesi, gramer çalışmaları, metin çalışmaları ve alıştırmalar dersin konularını oluşturmaktadır. Ders sunumları çeşitli yabancı dil öğretme programları doğrultusunda ve farklı seviyelere yönelik hazırlanmakta ve değerlendirilmektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Interaktif, Proje, Sunum, İşbirlikçi Çalışma Yöntemleri

Staj Durumu

Bu derste staj yapılmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

H.-W. Huneke und W. Steinig (2013). Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. 6. aktualisierte u. erg. Aufl. Berlin, Erich Schmidt Verlag

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Almanca Yabancı Dil Programlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir
  • Ders Hazırlama Tekniklerini özetleyebilir ve karşılaştırabilir
  • Çeşitli Yabancı Dil Programlarını kategorize edebilir
  • Ders Planı hazırlayabilir
  • Izlenen ders sunumlarını kriterler ışığında değerlendirebilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yabancı Dil Dersinde Uyarlanan Yöntemler; Öğrenme Aşamaları
2 Yabancı Dil Dersinde Uyarlanan Yöntemler (GÜM): Öğrenme Aşamaları
3 Yabancı Dil Derinde Uyarlanan Yöntemler (ALM); Öğrenme Aşamaları
4 Yabancı Dil Dersinde Uyarlanan Yöntemler (Kommunikativer Ansatz); Ders Hazırlama Örneği
5 Yabancı Dil Dersinde Uyarlanan Yöntemler (Interkultureller Ansatz); Ders Hazırlama Örneği
6 Dil Becerileri: Okuma Becerisi; Ders Sunumları
7 Dil Becerileri: Dinleme ve Anlama Becerisi; Ders Sunumları
8 Ara Sınav Haftası
9 Dil Becerileri: Yazma Becerisi; Ders Sunumları
10 Dil Becerileri: Yazma Becerisi; Ders Sunumları
11 Dil Becerileri: Konuşma Becerisi; Ders Sunumları
12 Dil Yetkinliği: Gramer Çalışmaları; Ders Sunumları
13 Dil Yetkinliği: Gramer Çalışmaları; Ders Sunumları
14 Yabancı Dil Dersinde Alıştırma ve Ölçme ve Değerlendirme; Ders Sunumları
15 Avrupa Ortak Dil Kriterleri, Portfolio; Ders Sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 2 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 5 2 10
Seminer ve Hazırlığı 10 1 10
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 15 2 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 15 2 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi