Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | EGT3025 | Almanca Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | EGT3025 | Almanca Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Dersin amacı uygulanmakta olan Almanca yabancı dil programlarını tanıtmak, ders hazırlama teknikleri üzerinde çalışmalar yaptırmak ve sunumların çeşitliliğini artırarak öğretmen adaylarının alanındaki öğretme tekniklerini ve öğretmenlik vasıflarını geliştirmek.
-
dersin ikinci döneminde Almancanın öğretimiyle ilgili aktüel yöntem çalışmaları, farklı yabancı dil programları ve uygulamadaki örnekleri, teknik ve öğretim malzemelerinden değişik seviyelere uygun ders planlarının hazırlanmaktadır örneğin: kelime dağarcığı oluşumu ve pekiştirilmesi, gramer çalışmaları, metin çalışmaları ve alıştırmalar dersin konularını oluşturmaktadır. Ders sunumları çeşitli yabancı dil öğretme programları doğrultusunda ve farklı seviyelere yönelik hazırlanmakta ve değerlendirilmektedir.
Interaktif, Proje, Sunum, İşbirlikçi Çalışma Yöntemleri
Bu derste staj yapılmamaktadır.
Türkçe
H.-W. Huneke und W. Steinig (2013). Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. 6. aktualisierte u. erg. Aufl. Berlin, Erich Schmidt Verlag
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yabancı Dil Dersinde Uyarlanan Yöntemler; Öğrenme Aşamaları |
2 | Yabancı Dil Dersinde Uyarlanan Yöntemler (GÜM): Öğrenme Aşamaları |
3 | Yabancı Dil Derinde Uyarlanan Yöntemler (ALM); Öğrenme Aşamaları |
4 | Yabancı Dil Dersinde Uyarlanan Yöntemler (Kommunikativer Ansatz); Ders Hazırlama Örneği |
5 | Yabancı Dil Dersinde Uyarlanan Yöntemler (Interkultureller Ansatz); Ders Hazırlama Örneği |
6 | Dil Becerileri: Okuma Becerisi; Ders Sunumları |
7 | Dil Becerileri: Dinleme ve Anlama Becerisi; Ders Sunumları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Dil Becerileri: Yazma Becerisi; Ders Sunumları |
10 | Dil Becerileri: Yazma Becerisi; Ders Sunumları |
11 | Dil Becerileri: Konuşma Becerisi; Ders Sunumları |
12 | Dil Yetkinliği: Gramer Çalışmaları; Ders Sunumları |
13 | Dil Yetkinliği: Gramer Çalışmaları; Ders Sunumları |
14 | Yabancı Dil Dersinde Alıştırma ve Ölçme ve Değerlendirme; Ders Sunumları |
15 | Avrupa Ortak Dil Kriterleri, Portfolio; Ders Sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |