Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | EGT4027 | Almanca Sınav Hazırlama ve Değerlendirme | Zorunlu | 7 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | EGT4027 | Almanca Sınav Hazırlama ve Değerlendirme | Zorunlu | 7 | 4,00 | 2 | 2 |
Almanca yabancı dil dersine yönelik sınav hazırlığı
-
Almanca yabancı dil dersindeki test türleri; Almanca dersinde değişik dil becerilerinin ölçümüne yönelik farklı sınavların tasarlanıp hazırlanması; sınavların değerlendirilip analiz edilmesi
Ders, açıklama, sunum ve karşılıklı soru/cevap etkinlikleri ile düzenlenmektedir.
Dersin bir staj uygulaması yoktur.
Türkçe
Albers, H.G. & Bolton, S.: Testen und Prüfen in der Grundstufe. Fernstudieneinheit 7. Berlin: Langenscheidt, 1995. Bolton, S:. Probleme der Leistungsmessung. Berlin u.a.: Langenscheidt, 1996. Doyé, P.: Funktionen und Formen der Lesitungsmessung. In: Bausch u.a.:Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke, 1989, S. 277-282. Doyé, P.: Typologie der Testaufgaben für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Berlin u.a.: Langenscheidt, 1992. Kleppin, K. : Fehler und Fehlerkorrektur. Berlin u.a.: Langenscheidt, 1998. Schmidt, R.: Tests und Prüfungen. In: Henrici/Riemer: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdpsrache . Hohengerden: Schneider, 1994, S. 353-396. Grotjahn, R. & Kleppin, K.: Prüfen, Testen, Evaluieren. München: Klett-Langescheidt, 2015, S. 12-32.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş; ders dönem planın tanıtımı |
2 | Öğrencilerin sınav tecrübesi ve bilgisi: sınav - ders planı ve esaslar |
3 | Öğrenme hedefleri ve sınav içerikleri |
4 | İşitsel-görsel metoda göre sınav içerikleri İletişimsel metoda göre sınav içerikleri |
5 | Okuma anlama sınavları |
6 | Okuma anlama sınav tipolojisi |
7 | Okuma anlama sınavları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Duyma anlama sınavları |
10 | Duyma anlama sınav tipolojisi |
11 | Duyma anlama sınavlarında değerlendirme |
12 | Yazma dil becerisine yönelik sınav hazırlama |
13 | Konuşma dil becerisine yönelik sınav hazırlama |
14 | Beceri alanların birlikte değerlendirilmesi |
15 | Tests zum Wortschatz und Grammatik |
16 | Testvorbereitung |
17 | Finalprüfung |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 6 | 24 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |