Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Almanca Öğretmenliği EGT4027 Almanca Sınav Hazırlama ve Değerlendirme Zorunlu 7 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Almanca yabancı dil dersine yönelik sınav hazırlığı

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Almanca yabancı dil dersindeki test türleri; Almanca dersinde değişik dil becerilerinin ölçümüne yönelik farklı sınavların tasarlanıp hazırlanması; sınavların değerlendirilip analiz edilmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders, açıklama, sunum ve karşılıklı soru/cevap etkinlikleri ile düzenlenmektedir.

Staj Durumu

Dersin bir staj uygulaması yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Albers, H.G. & Bolton, S.: Testen und Prüfen in der Grundstufe. Fernstudieneinheit 7. Berlin: Langenscheidt, 1995. Bolton, S:. Probleme der Leistungsmessung. Berlin u.a.: Langenscheidt, 1996. Doyé, P.: Funktionen und Formen der Lesitungsmessung. In: Bausch u.a.:Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke, 1989, S. 277-282. Doyé, P.: Typologie der Testaufgaben für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Berlin u.a.: Langenscheidt, 1992. Kleppin, K. : Fehler und Fehlerkorrektur. Berlin u.a.: Langenscheidt, 1998. Schmidt, R.: Tests und Prüfungen. In: Henrici/Riemer: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdpsrache . Hohengerden: Schneider, 1994, S. 353-396. Grotjahn, R. & Kleppin, K.: Prüfen, Testen, Evaluieren. München: Klett-Langescheidt, 2015, S. 12-32.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • İlk, orta öğretim düzeyinde yabancı dil olarak Almanca yeterliliği kazandırmak
  • Uyguladığı yabancı dil dersine uygun soru tiplerini seçip kullanarak sınav hazırlar.
  • Farklı öğrenci seviye guruplarına uygun sınav oluşturabilir.
  • Öğrencinin dört temel dil becerisinin gelişmesi için gerekli soru tiplerini oluşturur.
  • Sınavlarını Avrupa Dil Kriterlerine uygun bir şekilde oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş; ders dönem planın tanıtımı
2 Öğrencilerin sınav tecrübesi ve bilgisi: sınav - ders planı ve esaslar
3 Öğrenme hedefleri ve sınav içerikleri
4 İşitsel-görsel metoda göre sınav içerikleri İletişimsel metoda göre sınav içerikleri
5 Okuma anlama sınavları
6 Okuma anlama sınav tipolojisi
7 Okuma anlama sınavları
8 Ara Sınav Haftası
9 Duyma anlama sınavları
10 Duyma anlama sınav tipolojisi
11 Duyma anlama sınavlarında değerlendirme
12 Yazma dil becerisine yönelik sınav hazırlama
13 Konuşma dil becerisine yönelik sınav hazırlama
14 Beceri alanların birlikte değerlendirilmesi
15 Tests zum Wortschatz und Grammatik
16 Testvorbereitung
17 Finalprüfung

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 4 6 24
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 8 16
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5