Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Almanca Öğretmenliği YDAO4015 Almanca Türkçe Karşılaştırmalı Çocuk Edebiyatı Seçmeli 7 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders Türkiye' de ve batı ülkelerinde çocuk edebiyatının tarihsel gelişimine ve çocuk kitaplarının türlerine yönelik kuramsal bilgilerin verilmesini, ele alınan eserlerinin eleşt,rel bir bakış açısıyala incelenmesini, değerlendirilmesini ve karşılaştırılmasını hedefler. Çocuk edebiyatının yaşamdaki ve eğitimdeki öneminin fark edilmesini amaçlar. Türkiye'de ve batı ülkelerinde çocuk edebiyatı yazarlarının tanınması. Farklı kültürlerde üretilen çocuk eserlerinin eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi, değerlendirilmesi ve karşılaştırılması. Bu kültürlerin çocuğa ve çocukluğa bakışının tanımlanması. Çocuk edebiyatının yaşamdaki ve eğitimdeki öneminin fark edilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tarihsel süreç içersinde batıda ve Türkiye'de çocuğa ve çocukluğa bakışın tanımlanmaı; Masal, fantastik ve gerçekci çocuk kitaplarının nitelikleri;ele alınan eserlerin biçimsel, içeriksel, görsel ve eğitel açıdan inelenmesi ve derse uyarlanması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Analiz, Sunum, Bireysel ve Grup Çalışması

Staj Durumu

Bu derste staj yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dilidüzgün, Selahattin (1996): Çağdaş Çocuk Yazını. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Nas, Recep (2002): Çocuk Edebiyatı. Bursa: Ezgi Kitapevi Yayınları. Neydim, Necdet (1998): Çocukluğun Kısa Tarihi. Edebiyatta Çocuk Figürleri. İstanbul: Bu Yayınevi. Neydim, Necdet (2003): Çeviri Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Bu Yayınevi. Wild, Rainer (1990): Geschichte der deutschen Kinder-und Jugendliteratur. Stuttgart: Metzler Verlag.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Tarihsel süreç içersinde batı’ da ve Türkiye’de çocuk ve çocukluğa bakışı tanımlayabilir
  • Tarihsel süreç içersinde toplumsal gelişmeye paralel olarak çocuk kitaplarında sunulan ideal figürleri saptayabilir.
  • Çocuk kitaplarının sahip oldukları nitelikleri (biçimsel, görsel, içeriksel ve eğitsel) belirleyebilir.
  • Eleştirel bir yaklaşımla çocuk kitaplarını değerlendirebilir.
  • Çocuk edebiyatının farklı türlerini derse uyarlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Batı' da tarihsel süreç içersinde çocuk ve çocukluğa bakış
2 Türkiye' de tarihsel süreç içersinde çocuk ve çocukluğa bakış
3 Edebiyat ve Çocuk Edebitatının tanımlanması. Çocuk edebiyatı kavramının farklı yaklaşımlar açısından değerlendirilmesi
4 Batı ülkelerinde çocuk edebiyatının gelişimi 1 . Batı' da tarihsel süreç içersinde çocuk ve çocukluğa bakış 2 . Türkiye' de tarihsel süreç içersinde çocuk ve çocukluğa bakış 3 . Edebiyat ve Çocuk Edebitatının tanımlanması. Çocuk edebiyatı kavramının farklı yaklaşımlar açısından değerlendirilmesi 4 . Batı ülkelerinde çocuk edebiyatının gelişimi 5 . Tarihsel süreç içersinde çocuk figürlerinin gösterdikleri değişimler; Burnet: Küçük Lord, Küçük Prenses 6 . Collodi: Pinokyo 7 . Eleanor: Pollyanna 8 . Ara Sınav 9 . Kästner: Küçük Hafiyeler; Spyri: Heidi 10 . Nöstlinger: Konserve Kutusundan Çıkan Çocuk 11 . Türkiye' de çocuk edebiyatının gelişimi; Çeviri çocuk edebiyatı 12 . Çocuk yayınlarında bulunması gereken biçimsel, görsel, içeriksel ve eğitsel özellikler 13 . Masal- Eğitimde masallar 14 . Fantastik çocuk kitapları - Eğitimde fantasik çocuk kitapları 15 . Gerçekci çocuk kitapları - Eğitimde gerçekci çocuk kitapları 16 . Ders Çalışma Haftası 17 . Yarı Yıl Sonu Sınavı
5 Tarihsel süreç içersinde çocuk figürlerinin gösterdikleri değişimler; Burnet: Küçük Lord, Küçük Prenses
6 Collodi: Pinokyo
7 Eleanor H. Porter: Pollyanna
8 Ara Sınav Haftası
9 Kästner: Küçük Hafiyeler; Spyri: Heidi
10 Nöstlinger: Konserve Kutusundan Çıkan Çocuk
11 Türkiye' de çocuk edebiyatının gelişimi; Çeviri çocuk edebiyatı
12 Çocuk yayınlarında bulunması gereken biçimsel, görsel, içeriksel ve eğitsel özellikler
13 Masal- Eğitimde masallar
14 Fantastik çocuk kitapları - Eğitimde fantasik çocuk kitapları
15 GerçekcMasal- Eğitimde masallar i çocuk kitapları - Eğitimde gerçekci çocuk kitapları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 4 2 8
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 2 4 8
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi