Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | YDAO4015 | Almanca Türkçe Karşılaştırmalı Çocuk Edebiyatı | Seçmeli | 7 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | YDAO4015 | Almanca Türkçe Karşılaştırmalı Çocuk Edebiyatı | Seçmeli | 7 | 2,00 | 2 | 0 |
Bu ders Türkiye' de ve batı ülkelerinde çocuk edebiyatının tarihsel gelişimine ve çocuk kitaplarının türlerine yönelik kuramsal bilgilerin verilmesini, ele alınan eserlerinin eleşt,rel bir bakış açısıyala incelenmesini, değerlendirilmesini ve karşılaştırılmasını hedefler. Çocuk edebiyatının yaşamdaki ve eğitimdeki öneminin fark edilmesini amaçlar. Türkiye'de ve batı ülkelerinde çocuk edebiyatı yazarlarının tanınması. Farklı kültürlerde üretilen çocuk eserlerinin eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi, değerlendirilmesi ve karşılaştırılması. Bu kültürlerin çocuğa ve çocukluğa bakışının tanımlanması. Çocuk edebiyatının yaşamdaki ve eğitimdeki öneminin fark edilmesi.
-
Tarihsel süreç içersinde batıda ve Türkiye'de çocuğa ve çocukluğa bakışın tanımlanmaı; Masal, fantastik ve gerçekci çocuk kitaplarının nitelikleri;ele alınan eserlerin biçimsel, içeriksel, görsel ve eğitel açıdan inelenmesi ve derse uyarlanması.
Anlatım, Analiz, Sunum, Bireysel ve Grup Çalışması
Bu derste staj yoktur.
Türkçe
Dilidüzgün, Selahattin (1996): Çağdaş Çocuk Yazını. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Nas, Recep (2002): Çocuk Edebiyatı. Bursa: Ezgi Kitapevi Yayınları. Neydim, Necdet (1998): Çocukluğun Kısa Tarihi. Edebiyatta Çocuk Figürleri. İstanbul: Bu Yayınevi. Neydim, Necdet (2003): Çeviri Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Bu Yayınevi. Wild, Rainer (1990): Geschichte der deutschen Kinder-und Jugendliteratur. Stuttgart: Metzler Verlag.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Batı' da tarihsel süreç içersinde çocuk ve çocukluğa bakış |
2 | Türkiye' de tarihsel süreç içersinde çocuk ve çocukluğa bakış |
3 | Edebiyat ve Çocuk Edebitatının tanımlanması. Çocuk edebiyatı kavramının farklı yaklaşımlar açısından değerlendirilmesi |
4 | Batı ülkelerinde çocuk edebiyatının gelişimi 1 . Batı' da tarihsel süreç içersinde çocuk ve çocukluğa bakış 2 . Türkiye' de tarihsel süreç içersinde çocuk ve çocukluğa bakış 3 . Edebiyat ve Çocuk Edebitatının tanımlanması. Çocuk edebiyatı kavramının farklı yaklaşımlar açısından değerlendirilmesi 4 . Batı ülkelerinde çocuk edebiyatının gelişimi 5 . Tarihsel süreç içersinde çocuk figürlerinin gösterdikleri değişimler; Burnet: Küçük Lord, Küçük Prenses 6 . Collodi: Pinokyo 7 . Eleanor: Pollyanna 8 . Ara Sınav 9 . Kästner: Küçük Hafiyeler; Spyri: Heidi 10 . Nöstlinger: Konserve Kutusundan Çıkan Çocuk 11 . Türkiye' de çocuk edebiyatının gelişimi; Çeviri çocuk edebiyatı 12 . Çocuk yayınlarında bulunması gereken biçimsel, görsel, içeriksel ve eğitsel özellikler 13 . Masal- Eğitimde masallar 14 . Fantastik çocuk kitapları - Eğitimde fantasik çocuk kitapları 15 . Gerçekci çocuk kitapları - Eğitimde gerçekci çocuk kitapları 16 . Ders Çalışma Haftası 17 . Yarı Yıl Sonu Sınavı |
5 | Tarihsel süreç içersinde çocuk figürlerinin gösterdikleri değişimler; Burnet: Küçük Lord, Küçük Prenses |
6 | Collodi: Pinokyo |
7 | Eleanor H. Porter: Pollyanna |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kästner: Küçük Hafiyeler; Spyri: Heidi |
10 | Nöstlinger: Konserve Kutusundan Çıkan Çocuk |
11 | Türkiye' de çocuk edebiyatının gelişimi; Çeviri çocuk edebiyatı |
12 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken biçimsel, görsel, içeriksel ve eğitsel özellikler |
13 | Masal- Eğitimde masallar |
14 | Fantastik çocuk kitapları - Eğitimde fantasik çocuk kitapları |
15 | GerçekcMasal- Eğitimde masallar i çocuk kitapları - Eğitimde gerçekci çocuk kitapları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |