Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE105 | Analiz II | Zorunlu | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE105 | Analiz II | Zorunlu | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı matematik öğretmen adaylarına analizin temel kavramları ve bunların uygulamaları hakkında yeterli bilgi ve uygulama becerisini kazandırmaktadır.
-
Trigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik bağıntılar, trigonometrik denklem çözümleri; Riemann toplamı, belirli integral, belirsiz integral, integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları, has olmayan integral; seriler ve yakınsaklık testleri.
Doğrudan öğretim, Problem çözme, Soru cevap
Yok
Türkçe
Ders Kitabı: Thomas Calculus-1&2 (11. Baskıdan Çeviri) Önerilen Kaynaklar: • Kalkülüs Kavram ve Kapsam (James Stewart, İkinci Baskıdan Çeviri) • Analiz-1&2 (Prof. Dr. Mustafa Balcı, Balcı Yayınları)
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı Trigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik bağıntılar |
2 | İntegral kavramı, Riemann Toplamı |
3 | Riemann Toplamları, sağ uç, sol uç, orta nokta ve yamuk kuralı |
4 | Belirli integrallerin hesaplanması, İntegral alma teknikleri |
5 | İntegral alma teknikleri (Yerine koyma, kısmi integrasyon ve diğer teknikler) |
6 | Kalkulüsün temel teoremi, Genelleştirilmiş integraller |
7 | Genelleştirilmiş integraller |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Eğrileri arasında kalan alan, İntegral ile hacim hesaplamaları (Kesit alanı kullanarak) |
10 | Hacim hesaplamaları (Disk yöntemi, silindirik kabuk yöntemi) |
11 | Hacim hesaplamaları (Disk yöntemi, silindirik kabuk yöntemi), |
12 | Yay uzunluğu; Bir fonksiyonun ortalama değeri |
13 | Diziler, Dizilerin yakınsaklığı, Seriler, |
14 | Serilerin yakınsaklığı, Yakınsama Testleri (n. terim testi, Doğrudan karşılaştırma testi) |
15 | Yakınsama testleri (Alterne seri testi, limit karşılaştırma testi, oran testi, integral testi) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Teorik Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||||||
ÖÇ8 | |||||||||||||||||
ÖÇ9 |