| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS2015 | Anasanat Atölye I: Endüstriyel Tasarım | Seçmeli | 3 | 6,00 | 2 | 4 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS2015 | Anasanat Atölye I: Endüstriyel Tasarım | Seçmeli | 3 | 6,00 | 2 | 4 |
Çalışmaları işlevsellik yönü olan sanatsal işler halinde uygulamak, kullanım alanlarını belirlemek.
-
Kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarılması. Bireysel ve grup çalışmaları şeklinde yapılan çalışmaların işlevselliği verilirken malzeme bilgillerini arttırarak çalışmaların sanatsal işler yapmak.
Anlatım-gözlem-araştırma-örnek inceleme-eleştiri-uygulama
yok
Türkçe
Öğretim elemanı ders notları, Tasarıma yönelik, katalog, müze kitapları ve güncel yayınlar, Estetik Anlayış Moritz Geiger, Art of the 20th Century-Taschen, Sanat Atlası-Boyut Yayınları, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı Nevide Gökaydın, Archer Michael Art Since 1960 (World of Art) Charlotte Fiell, Peter Fiell-Industrial Design A-Z Art Now, Tashen www.designboom.com www.dexigner.com
yok
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Dersin amacı içeriği. Plastik sanatlar içindeki yeri |
| 2 | Marküteri-Ahşap Kaplama çalışmasında açık-orta-koyu leke düzenlemelerini kullanabilme |
| 3 | Malzemenin olanakları kullanım alanları (mobilya, iç mekan, bahçe peyzaj mimarlıkları...) |
| 4 | Teknik bilgilendirme |
| 5 | Tasarımlar üzerinde form, biçim, açık,-koyu-orta değerler, hareket, ışık-gölge gibi kompozisyon değerlerinin verilmesi |
| 6 | Teknik zorlukların giderilmesi |
| 7 | Sunuş ve değerlendirme |
| 8 | Ara sınav haftası |
| 9 | Bakır rölyef için teknik bilgilendirme |
| 10 | Malzemenin kullanım alanları ve işlevsellikleri üzerine araştırma ve örneklemeler |
| 11 | Tasarımların geliştirilmesi |
| 12 | Malzeme olanakları ve farklı malzemelerle ilişkilendirme |
| 13 | Teknik zorlukların giderilmesi |
| 14 | Kalıp alma, renklendirme, polisaj, parlatma, vernikleme gibi yöntemlerin uygulanması |
| 15 | Sunuş ve değerlendirme |
| 16 | Ders çalışma haftası |
| 17 | Yarı yıl sonu sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 36 | 36 |
| Proje ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
| Ödev ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
| Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
| Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
| Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Final ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 |
| Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| ÖÇ1 | |||||||||||||||
| ÖÇ2 | |||||||||||||||
| ÖÇ3 | |||||||||||||||
| ÖÇ4 | |||||||||||||||
| ÖÇ5 |