Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RSS2015 Anasanat Atölye I: Endüstriyel Tasarım Zorunlu 3 6,00 2 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çalışmaları işlevsellik yönü olan sanatsal işler halinde uygulamak, kullanım alanlarını belirlemek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarılması. Bireysel ve grup çalışmaları şeklinde yapılan çalışmaların işlevselliği verilirken malzeme bilgillerini arttırarak çalışmaların sanatsal işler yapmak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım-gözlem-araştırma-örnek inceleme-eleştiri-uygulama

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim elemanı ders notları, Tasarıma yönelik, katalog, müze kitapları ve güncel yayınlar, Estetik Anlayış Moritz Geiger, Art of the 20th Century-Taschen, Sanat Atlası-Boyut Yayınları, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı Nevide Gökaydın, Archer Michael Art Since 1960 (World of Art) Charlotte Fiell, Peter Fiell-Industrial Design A-Z Art Now, Tashen www.designboom.com www.dexigner.com

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kompozisyonda açık, orta ve koyu tonları kullanabilme
  • Marküteri sanatını uygulamada kullanılan malzemelerin özelliklerini kavrayabilme
  • İki boyutlu özgün kompozisyon araştırmaları yapabilme
  • Tasarımı malzemeye aktarabilme
  • Rölyefleri özgün tasarımlarla gerçekleştirebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin amacı içeriği. Plastik sanatlar içindeki yeri
2 Marküteri-Ahşap Kaplama çalışmasında açık-orta-koyu leke düzenlemelerini kullanabilme
3 Malzemenin olanakları kullanım alanları (mobilya, iç mekan, bahçe peyzaj mimarlıkları...)
4 Teknik bilgilendirme
5 Tasarımlar üzerinde form, biçim, açık,-koyu-orta değerler, hareket, ışık-gölge gibi kompozisyon değerlerinin verilmesi
6 Teknik zorlukların giderilmesi
7 Sunuş ve değerlendirme
8 Ara sınav haftası
9 Bakır rölyef için teknik bilgilendirme
10 Malzemenin kullanım alanları ve işlevsellikleri üzerine araştırma ve örneklemeler
11 Tasarımların geliştirilmesi
12 Malzeme olanakları ve farklı malzemelerle ilişkilendirme
13 Teknik zorlukların giderilmesi
14 Kalıp alma, renklendirme, polisaj, parlatma, vernikleme gibi yöntemlerin uygulanması
15 Sunuş ve değerlendirme
16 Ders çalışma haftası
17 Yarı yıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 36 36
Proje ve Hazırlığı 1 30 30
Ödev ve Hazırlığı 1 16 16
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 22 22
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 26 26
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5