Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RSS2009 Anasanat Atölye I: Seramik Zorunlu 3 6,00 2 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Seramik terminolojisi ile temel uygulama bilgilerinin verilmesi ve uygulanması

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Seramik terminolojisini kavratmak ve temel uygulama bilgilerinin verilmesi ve uygulanması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Alan Gezisi, Takım/Grup Çalışması, Deney, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,Rol Oynama/Dramatize Etme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cooper, E. (1978). Seramik ve Çömlekçilik, Remzi Kitabevi. İstanbul. Peterson, S. Peterson, J. (2009). (Çev. S. Çizer)., Seramik Yapıyoruz. Karakalem Yayınevi.İstanbul. Daşdağ F. E. (2013c). Diyarbakır İlkel Çömlekçiliğine Bir Örnek: Ekmek Tandırları. Diyarbakır Geleneksel El Sanatları. C. II. Diyarbakır Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü Yayınları. No: 5. Korza Yayıncılık. Ankara. Daşdağ, E. (2018). “Diyarbakır Geleneksel Çömlekçiliği ve Diyarbakır Atölyelerinin Son Örneği”. Tasarım ve Koruma, Ed: Dağtekin E. E., Halifeoğlu F. M., Oğuz G. P., Özyılmaz H. Birsen Yayınevi. İstanbul.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olmak
  • Araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
  • endi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
  • Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
  • Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Seramik Sanatı hakkında genel bilgi.
2 Seramik formların şekillendirilmesinde kullanılan çamurun şekillendirme için yoğrularak hazırlanması.
3 Çimdikleme Yöntemi ile şekillendirme.
4 Sucuk Yöntemi ile şekillendirme.
5 Plaka Yöntemi ile tabak şekillendirilmesi.
6 Plaka Yöntemi ile vazo şekillendirilmesi.
7 Yapılan formların dekorlanması ve sırlanması
8 Ara sınav
9 Yapılan formların dekorlanması ve sırlanması
10 Öğrenilen teknikler ile çay kupası uygulaması.
11 Seramik yüzey üzerinde, temel sanat öğelerinden çizgi, nokta, doku v.s. araştırması.
12 Seramik yüzey üzerinde, temel sanat öğelerinden çizgi, nokta, doku v.s. araştırmasının uygulanması.(Yüzeysel tasarım)
13 Öğretilen şekillendirme yöntemlerinin iki yada üçü ile oluşturulan tasarımın şekillendirilmesi.
14 Tasarımların rötuşlama işlemlerinin yapılması
15 Seramik sanatıyla ilgili çalışan sanatçıların yapıtlarının irdelenmesi
16 Şekillendirilen tasarımların bisküvi pişirimlerinin yapılması.
17 Seramiklerin sırlanarak sırlı pişirimlerinin yapılması.

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 10 40
Proje ve Hazırlığı 3 10 30
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 3 9
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 6 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 6 12
Teorik Ders Saati 1 1 1
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi