Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Resim-İş Öğretmenliği RSAE224 Anasanat Atölye II (Grafik Tasarımı) Seçmeli 4 4,00 1 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Grafik Sanatlarının ve görsel iletişimin ne olduğunu ve günlük yaşamda kullanım alanlarını kavratmak. Bilgisayar programlarını tanıtmak ve grafik tasarımının ilkelerinin neler olduğunu ve nasıl kullanıldığı hakkında bilgi vermek. Grafik Sanatlarının konuları olan stilizasyon, tipografi, pigtogram, amblem, logo çalışmaları ve kurumsal kimlik çalışmalarıyla ilgili tasarım çalışmaları yaptırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Görsel iletişim tasarımı ve grafik tasarımın yeri, grafik tasarımın alanları plastik değerleri, ilkeleri ve uygulamaları, stilizasyon, sembol, simgenin ne olduğu ve grafik tasarımdaki yeri, piktogram, amblem, logo, logotype nedir nasıl tasarlanır. Tasarlanan logolardan marka oluşturmak ve kurumsal kimlik tasarımının yapılış aşamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru cevap, örnek gösterme, gösterip yaptırma, gözlem, sunum, video, filim izleme, tartışma, beyin fırtınası, uygulama gibi metotlar uygulanır. Ders ve konu ile ,ilgili sergi, gösteri, festival, konferans, panel, film, söyleşi gibi etkinlikler düzenlenir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İletişim ve Grafik Tasarım---Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım----Tevfik Fikret Uçar Modern Sanat ve Yeni Tipografi---Emre Becer Çağdaş Grafik Sanatının Gelişimi- Dilek Bektaş Grafik Tasarım Temelleri- Gavin Ambrose, Poul Harris Çağdaş Tipografinin Temelleri- Namık Kemal Sarkavak Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Çalışmalar-Namık Kemal Sarkavak

Dersin Web Sayfası

YOK

Öğrenme Çıktıları

  • Kurumsal kimlik nedir? özellikleri nelerdir soruların cevabını bilir.
  • Grafik tasarımın plastik değerlerini ve ilkelerini bilir,Kurumsal kimlik çalışmalarında tasarım yapabilir ve uygular
  • Tipografinin ne olduğunu bilir, dergi sayfası tasarlayabilir
  • Tasarladığı logo ile bir marka yaratabilir, kurumsal kimlik tasarımı yapabilir. tasarım sürecini organize etmeyi bilir.
  • Tasarımcıları tanır, grafik tarihi hakkında yorum yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tipografi nedir?Tipografi örnekleri ve üzerinde tartışma
2 Tipografi çalışmaları yapma yazı resim ilişkisi üzerinde kompozisyon oluşturma
3 Tipografi ve kavram üzerinde çalışmalar yapma
4 Seçilen çalışmanın bilgisayar ortamına aktarma
5 Dergi sayfası ve kitap kapağı hazırlama eskiz oluşturma
6 Dergi sayfası ve kitap kapağı hazırlama eskiz oluşturma
7 Seçilen eskizin bilgisayar ortamına aktarılması
8 Ara Sınav Haftası
9 Marka ve Kurumsal kimliğin tanımı özellikleri ve tasarım ilkeleri
10 Marka için logo oluşturma
11 Oluşturulan logo ile kurumsal kimlik eskizleri oluşturma
12 Kurumsal kimlik çalışmaları
13 Kurumsal kimlik çalışmaları
14 Kurumsal kimlik çalışmaları
15 Kurumsal kimlik çalışmalarının sonuçlandırılıp mockup işleminin gerçekleştirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 4 16
Proje ve Hazırlığı 4 4 16
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 1 1
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 10 40
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 4 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 4 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi