Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RSS2010 Anasanat Atölye II: Seramik Zorunlu 4 6,00 2 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencileri sır, sırlama, alçı ve alçı kalıp hazırlama konularında eğitmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sır, sırlama, alçı ve alçı döküm hakkında bilgiler ve uygulamalar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,

Staj Durumu

Staj gerektirmez

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cooper, E. (1978). Seramik ve Çömlekçilik, Remzi Kitabevi. İstanbul. Peterson, S. Peterson, J. (2009). (Çev. S. Çizer)., Seramik Yapıyoruz. Karakalem Yayınevi.İstanbul. Daşdağ F.E. (2013b). “Görsel İletişimin Estetik Nesnesi Seramik Tasarımlar”, Design in Communication- Communication in Design. Themed International Symposıon and Exhibition. 24-26 Ekim, Dumlupınar Üniversitesi. Kütahya.

Dersin Web Sayfası

Bulunmamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

  • Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olmak
  • Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
  • Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
  • Seramik pişirim konusunda yetreli olmak
  • Çağın gereksinimlerine uygun öğretmen profili oluşturabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Seramiğin tanımı, kısa tarihçe, temel kavramlar. Uygulama: Laboratuvar, sır odası, fırın odası ve burada yer alan cihazların kullanımı ve dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında ilgili mekanlarda gerçekleştirilen uygulamalı bilgilendirme.
2 Seramik çamurlarının/ürünlerinin sınıflandırılması. Çamur hammaddeleri ve özellikleri. Uygulama. Seramik ürünlere ait örnekler.
3 Seramikte öğütme, çamur hazırlama. Uygulama
4 Şekillendirme yöntemleri, kurutma, kurutma yöntemleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar. Çamur hazırlama ve şekillendirme yöntemlerine ait görsel sunum. Uygulama
5 Seramikte pişirim. Pişirim yardımcı malzemeleri ve olması gereken özellikler. Farklı pişirim tekniklerinin tanıtılması. Uygulama
6 Sır tanımı, sırların sınıflandırılması, Seger formülü ve çözümü. Uygulama: Şeffaf, opak, mat sırlı örnekler, farklı yapılarda sır örnekleri, renklendiricilerin verdikleri farklı sonuçların neden-sonuç ilişkisi içinde uygulamalı olarak değerlendirilmesi.
7 Ara Sınav
8 Sır hammaddeleri ve özellikleri, Seger formülleri ve çözümü, tartım, uygulama.
9 Sırların hazırlanması ve uygulanmaları. Sırlama yöntemlerine ait görsel sunum. Uygulaması yapılan sır denemelerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Uygulama
10 Sanatsal çalışmalarda kullanılan sırlara ait görsel sunum ve bilgilendirme.
11 Alçı ve alçı malzemelerinin tanıtımı. Alçı plaka hazırlanması.
12 Alçı küp hazırlanması. Alçı küplerin belirlenen ölçülere ve gönyeye getirilmesi.
13 İstenen ölçüye getirilen alçı küpleri üzerinde pim ve kilit çalışılması. Pim ve kilit kalıbı alınması
14 Alçı Karo Modeli hazırlama
15 Alçı Karo Modeli hazırlama
16 Alçı Karonun iki parçalı kalıbını alma. Hazırlanan kalıplara çamur döküm, rötüş ve bisküvi pişirimi
17 Karoların sırlanması, fırınlanması.

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 10 40
Proje ve Hazırlığı 3 10 30
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 1 2 2
Sunum ve Hazırlığı 3 3 9
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 6 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 6 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi