Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS2010 | Anasanat Atölye II: Seramik | Zorunlu | 4 | 6,00 | 2 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS2010 | Anasanat Atölye II: Seramik | Zorunlu | 4 | 6,00 | 2 | 4 |
Öğrencileri sır, sırlama, alçı ve alçı kalıp hazırlama konularında eğitmek
-
Sır, sırlama, alçı ve alçı döküm hakkında bilgiler ve uygulamalar
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,
Staj gerektirmez
Türkçe
Cooper, E. (1978). Seramik ve Çömlekçilik, Remzi Kitabevi. İstanbul. Peterson, S. Peterson, J. (2009). (Çev. S. Çizer)., Seramik Yapıyoruz. Karakalem Yayınevi.İstanbul. Daşdağ F.E. (2013b). “Görsel İletişimin Estetik Nesnesi Seramik Tasarımlar”, Design in Communication- Communication in Design. Themed International Symposıon and Exhibition. 24-26 Ekim, Dumlupınar Üniversitesi. Kütahya.
Bulunmamaktadır.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Seramiğin tanımı, kısa tarihçe, temel kavramlar. Uygulama: Laboratuvar, sır odası, fırın odası ve burada yer alan cihazların kullanımı ve dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında ilgili mekanlarda gerçekleştirilen uygulamalı bilgilendirme. |
2 | Seramik çamurlarının/ürünlerinin sınıflandırılması. Çamur hammaddeleri ve özellikleri. Uygulama. Seramik ürünlere ait örnekler. |
3 | Seramikte öğütme, çamur hazırlama. Uygulama |
4 | Şekillendirme yöntemleri, kurutma, kurutma yöntemleri ve dikkat edilmesi gereken hususlar. Çamur hazırlama ve şekillendirme yöntemlerine ait görsel sunum. Uygulama |
5 | Seramikte pişirim. Pişirim yardımcı malzemeleri ve olması gereken özellikler. Farklı pişirim tekniklerinin tanıtılması. Uygulama |
6 | Sır tanımı, sırların sınıflandırılması, Seger formülü ve çözümü. Uygulama: Şeffaf, opak, mat sırlı örnekler, farklı yapılarda sır örnekleri, renklendiricilerin verdikleri farklı sonuçların neden-sonuç ilişkisi içinde uygulamalı olarak değerlendirilmesi. |
7 | Ara Sınav |
8 | Sır hammaddeleri ve özellikleri, Seger formülleri ve çözümü, tartım, uygulama. |
9 | Sırların hazırlanması ve uygulanmaları. Sırlama yöntemlerine ait görsel sunum. Uygulaması yapılan sır denemelerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Uygulama |
10 | Sanatsal çalışmalarda kullanılan sırlara ait görsel sunum ve bilgilendirme. |
11 | Alçı ve alçı malzemelerinin tanıtımı. Alçı plaka hazırlanması. |
12 | Alçı küp hazırlanması. Alçı küplerin belirlenen ölçülere ve gönyeye getirilmesi. |
13 | İstenen ölçüye getirilen alçı küpleri üzerinde pim ve kilit çalışılması. Pim ve kilit kalıbı alınması |
14 | Alçı Karo Modeli hazırlama |
15 | Alçı Karo Modeli hazırlama |
16 | Alçı Karonun iki parçalı kalıbını alma. Hazırlanan kalıplara çamur döküm, rötüş ve bisküvi pişirimi |
17 | Karoların sırlanması, fırınlanması. |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |