Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS3016 | Anasanat Atölye IV: Endüstriyel Tasarım | Zorunlu | 6 | 6,00 | 2 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS3016 | Anasanat Atölye IV: Endüstriyel Tasarım | Zorunlu | 6 | 6,00 | 2 | 4 |
Bireysel ve grup çalışmaları şeklinde yapılan maket ve proje çalışmalarının işlevsellik yönü olan sanatsal işler halinde uygulanması,endüstriyel tasarımın günlük yaşamdaki kullanım alanları.
-
Çalışmalarda işlevselliği verirken çok boyutlu düşünmelerini sağlamak, yaratıcılığı geliştirmek ve eleştirel yaklaşabilme yeterliliklerini kazandırarak sanatsal işler halinde uygulamalarını gerçekleştirmek. Günlük yaşamdaki kullanım alanlarını belirlemek.
Anlatım-gözlem-araştırma-örnek inceleme-eleştiri-uygulama
yok
Türkçe
Öğretim Elemanı Ders Notları, Tasarıma yönelik, katalog, müze kitapları ve güncel yayınlar, History, theory and practice of product design, Bürdek, Bernhard E. Endüstri Tasarımı Ürün Tasarımında Yaratıcılık-Önder Küçükerman-Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Tasarım Felsefesine Giriş-İsmail Tunalı-Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Endüstri Tasarımı Temel Kavramları-Nigan Beyazıt-İdeal Kültür Yayıncılık, Tasarıma Dayalı İnovasyon-Ledo yayıncılık, Ağaç İşleri Teknik Resmi-Hakan Keskin, Musa Atar-Gazi Kitabevi Art Since 1940-Jonathan Finenberg
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çevre ve peyzaj mimarisinde iç mekanda üç boyutta fonksiyon ve estetik |
2 | Ağaç rölyef. Malzeme olanakları dahilinde araştırma ve bilgilendirme |
3 | Teknik bilgilendirme |
4 | Malzeme kullanımı. Işık-gölge biçim hacim gibi unsurların malzemeye aktarımı |
5 | Işık-gölge biçim hacim gibi unsurların uygulanması |
6 | Teknik zorlukların giderilmesi |
7 | Sunuş ve değerlendirme |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Vitray çeşitleri kullanım alanları |
10 | Kumlama tekniği ile fonksiyonel ve estetik tasarımların oluşturulması |
11 | Hazırlanan projelerdeki teknik zorlukların giderilmesi |
12 | Çalışmanın devamı |
13 | Uygulamaya devam |
14 | Teknik zorlukların çözümlenmesi |
15 | Sunuş ve değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |