Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS3006 | Anasanat Atölye IV: Grafik Tasarımı | Zorunlu | 6 | 6,00 | 2 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS3006 | Anasanat Atölye IV: Grafik Tasarımı | Zorunlu | 6 | 6,00 | 2 | 4 |
Görsel iletişim ve önemini gösterge bilmini kavratmak. Afişin ne olduğunu önemini, çeşitlerini, estetik değerlerini kavratmak.
-
Görsel iletişimin ve gösterge biliminin tanımımı önemi ve grafik tasarım içindeki önemi. Afişin ne olduğu özellikleri ve çeşitleri
Anlatım, soru cevap, örnek gösterme, gösterip yaptırma, gözlem, sunum, video, filim izleme, tartışma, beyin fırtınası, uygulama gibi metotlar uygulanır. Ders ve konu ile ,ilgili sergi, gösteri, festival, konferans, panel, film, söyleşi gibi etkinlikler düzenlenir.
YOK
Türkçe
İletişim ve Grafik Tasarım---Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım----Tevfik Fikret Uçar Modern Sanat ve Yeni Tipografi---Emre Becer Çağdaş Grafik Sanatının Gelişimi- Dilek Bektaş Grafik Tasarım Temelleri- Gavin Ambrose, Poul Harris Çağdaş Tipografinin Temelleri- Namık Kemal Sarkavak Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Çalışmalar-Namık Kemal Sarkavak
YOK
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Görsel iletişim nedir? Özellikleri nelerdir? Görsel iletişimde afiş sanatının yeri ve önemi, çeşitleri örneklerin incelenmesi, gösterge bilimsel olarak çözümlenmesi estetik değerlerin tartışılması |
2 | Film afişi hakkında bilgi vermek, film afişi için tür belirlemek ve o türe uygun bir film izlemek, izlenen filmin gösterge bilim açısından inceleyip yorumlamak ve filmin bizde bıraktığı duyguyu yakalamak |
3 | Herkes belirlenen türde seçtiği filmi izleyerek gösterge bilimsel çözümlemeleri sunum hazırlayarak sınıf ortamında sunarak bulduğu göstergelerin afiş için uygun olup olmadığı tartışılır ve film için eskizler hazırlanır. |
4 | Seçilen film afişlerin eskizlerine devam edilir. Tartışılır |
5 | Seçilen film afişlerin eskizlerine devam edilir. Tartışılır |
6 | Film afişlerin eskizlerinden seçilen çalışmanın bilgisayar ortamına aktarılması (çalışması biten öğrenciler için) |
7 | Film afişlerin eskizlerinden seçilen çalışmanın bilgisayar ortamına aktarılması (çalışması biten öğrenciler için) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kitap kapağı nasıl hazırlanır, nelere dikkat edilmelidir. Görsel ve tipografi ilişkisi nasıl olmalıdır? Sorularına örneklerle cevap alınarak estetik değerler tartışılır ve bir kitap seçilir. |
10 | Seçilen kitaplar konusunda tartışılır kitapla ilgili göstergeler oluşturulur. |
11 | Kitap kapağı eskizi çalışmaları yapılır |
12 | Kitap kapağı eskizi çalışmaları yapılır |
13 | Kitap kapağı eskizi çalışmaları yapılır(çalışması biten öğrenci işleri bilgisayar ortamına aktarabilir) |
14 | Kitap kapağı eskizi çalışmaları yapılır(çalışması biten öğrenci işleri bilgisayar ortamına aktarabilir) |
15 | Kitap kapağı eskizi çalışmaları yapılır(çalışması biten öğrenci işleri bilgisayar ortamına aktarabilir) |
16 | Sonuçlanan kitap kapaklarının değerlendirilmesi |
17 | Yıl Sonu Sınavı (Final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |