Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RSS3010 Anasanat Atölye IV: Seramik Zorunlu 6 6,00 2 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Seramik sırlarına ve seramik renklendirilmesine ilişkin bilgiler vermek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Seramik sırlarının hazırlanması, uygulanması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,

Staj Durumu

Bu ders için staj gerekmiyor

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Seramik Teknolojisi-Ateş Arcasoy & Hasan Başkırkan Artistik Seramik Sırları- Soner Genç Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri - Müçteba Kundul Seramik Sanat Eğitiminde Sırlama ve Pişirme Yöntemleri El Kitabı-Emel Şölenay,Ayta, Tülin,”Toprak Sanatlarında Dekoratif Uygulama Yöntemleri”, PDF dosya , www.tulinayta.com Sevim,A.Sibel;”Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri”, Yorum Sanat,İstanbul 2007. Duits te ,Thimo;”Modern Ceramics in Nederland”, Hollanda,1990. Ros , Dolors ,Murata,Yukiko;”Seramik”, İnkilap Yayınları, 2002. “Türk Çini ve Seramikleri”,Sadberk Hanım Müzesi,İstanbul 1991. Rada,Pravoslav ;”Ceramic Tecniques”,Hamlyn, Çekoslovakya 1989. Bakla , Erdinç;”istanbul’un 100 Çini ve Seramik Sanatçısı”, İstanbul’un Yüzleri-19,İstanbul 2010. Vecchio, Mark Del;”Postmodern Ceramics”Thames and Hudson, 2001. Todd,Pamela;”The Arts and Crafts Companion”,2004. Waal,Edmund De ;”Modern Keramiek”, Atrium, 1999. “Ceramics-Keramiek in het Stadelijk”, Strdelijk Museum Amsterdam,1998. Cooper,Emmanuel;”Seramik Sır Reçeteleri El Kitabı”,Çeviren:Zeliha Mete, İzmir 2011. “Chinese Imagery”, Ceramic Art Shanghai Organizing Committee,Fransa 2010.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olmak
  • Farklı sır tiplerini öğrenir.
  • Farklı sırlama yöntemlerini öğrenir.
  • öğrendiği yöntemleri seramik yüzeylere uygular..
  • Sanat çalışmasında sorunları belirler ve çözme yetisi geliştirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Seramik sırlarına giriş. Seramik sırlarının tarihçesi. Sır hammaddeleri ve özellikleri
2 Seramik formların ve deney plakalarının hazırlanması
3 İki malzemeyle oluşturulan sırlar
4 Üçlü sır karışımları
5 Daldırma yöntemi. Akıtma tekniği ile sırlama.
6 Püskürtme yöntemi.
7 Ara sınav
8 Sırların tartılması, öğütülmesi ve deney plakaları üzerine uygulanması
9 Seramik Astarları: Tanım ve özellikler, Astar Üretiminde Kullanılan Hammaddeler
10 Astar Reçetelerinin Hazırlanması, uygulama
11 Bisküvisi yapılmış parçalarla sır altı tekniklerinin anlatılarak gösterilmesi
12 sır üstü teknikler için ;yatay-dikey bisküvi yüzeylerin hazırlanması.
13 Maiolica tekniğinin anlatılması ve uygulanması
14 Sgrafitto dekor yöntemleri anlatımı, tasarımlara başlanması
15 mishima yönteminin anlatılması ve uygulanması
16 Yapılanların rötuşu
17 İşlerin pişirilmesi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 10 40
Proje ve Hazırlığı 3 10 30
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 1 2 2
Sunum ve Hazırlığı 3 3 9
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 6 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 6 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi