Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS4005 | Anasanat Atölye V: Grafik Tasarımı | Zorunlu | 7 | 6,00 | 2 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RSS4005 | Anasanat Atölye V: Grafik Tasarımı | Zorunlu | 7 | 6,00 | 2 | 4 |
Grafik sanatlarının uygulandığı alanlardan birini seçerek ona yönelik konu belirleyebilmek,yaratıcı fikir üretebilmek proje hazırlayabilmek,hazırlanan projeyi uygulayabilmek
-
Proje oluşturma. Grafik Sanatların alanların birini seçerek kendi anlatım biçimlerini oluşturarak yeni fikirler ortaya atma ve aşamalarını oluşturma
Anlatım, soru cevap, örnek gösterme, gösterip yaptırma, gözlem, sunum, video, filim izleme, tartışma, beyin fırtınası, uygulama gibi metotlar uygulanır. Ders ve konu ile ,ilgili sergi, gösteri, festival, konferans, panel, film, söyleşi gibi etkinlikler düzenlenir.
YOK
Türkçe
İletişim ve Grafik Tasarım---Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım----Tevfik Fikret Uçar Modern Sanat ve Yeni Tipografi---Emre Becer Çağdaş Grafik Sanatının Gelişimi- Dilek Bektaş Grafik Tasarım Temelleri- Gavin Ambrose, Poul Harris Çağdaş Tipografinin Temelleri- Namık Kemal Sarkavak Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Çalışmalar-Namık Kemal Sarkavak
YOK
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Proje nedir nasıl hazırlanır? Örneklerin incelenmesi |
2 | Proje için bir problem belirleme beyin fırtınası oluşturma |
3 | Araştırma yapma yapılan araştırma ile akıl haritaları oluşturma |
4 | Araştırma yapma yapılan araştırma ile akıl haritaları oluşturma |
5 | Problem için çözüm yolları oluşturma ve uygun eskizler oluşturma |
6 | Problem için çözüm yolları oluşturma ve uygun eskizler oluşturma |
7 | Problem için çözüm yolları oluşturma ve uygun eskizler oluşturma |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ortaya çıkan eskizlerin tartışılması tekniğinin araştırılması ve belirlenmesi |
10 | Ortaya çıkan eskizlerin tartışılması tekniğinin araştırılması ve belirlenmesi |
11 | Seçilen eskizlerin bilgisayar ortamında orjinale aktarma (çalışması biten öğrenciler için) |
12 | Seçilen eskizlerin bilgisayar ortamında orjinale aktarma (çalışması biten öğrenciler için) |
13 | Seçilen eskizlerin bilgisayar ortamında orjinale aktarma (çalışması biten öğrenciler için) |
14 | Seçilen eskizlerin bilgisayar ortamında orjinale aktarma (çalışması biten öğrenciler için) |
15 | Ortaya çıkan proje için sunum hazırlama ve sunum dosyası oluşturma |
16 | Ortaya çıkan proje için sunum hazırlama ve sunum dosyası oluşturma |
17 | Yıl Sonu Sınavı (Final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |