Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RSS4005 Anasanat Atölye V: Grafik Tasarımı Zorunlu 7 6,00 2 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Grafik sanatlarının uygulandığı alanlardan birini seçerek ona yönelik konu belirleyebilmek,yaratıcı fikir üretebilmek proje hazırlayabilmek,hazırlanan projeyi uygulayabilmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Proje oluşturma. Grafik Sanatların alanların birini seçerek kendi anlatım biçimlerini oluşturarak yeni fikirler ortaya atma ve aşamalarını oluşturma

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru cevap, örnek gösterme, gösterip yaptırma, gözlem, sunum, video, filim izleme, tartışma, beyin fırtınası, uygulama gibi metotlar uygulanır. Ders ve konu ile ,ilgili sergi, gösteri, festival, konferans, panel, film, söyleşi gibi etkinlikler düzenlenir.

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İletişim ve Grafik Tasarım---Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım----Tevfik Fikret Uçar Modern Sanat ve Yeni Tipografi---Emre Becer Çağdaş Grafik Sanatının Gelişimi- Dilek Bektaş Grafik Tasarım Temelleri- Gavin Ambrose, Poul Harris Çağdaş Tipografinin Temelleri- Namık Kemal Sarkavak Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Çalışmalar-Namık Kemal Sarkavak

Dersin Web Sayfası

YOK

Öğrenme Çıktıları

  • Projenin ne olduğunu bilir
  • Proje nasıl hazırlandığını ve aşamalarını bilir.
  • Yeni bir fikir ortaya atabilir ve onunla ilgili araştırma yapabilir.
  • Hazırladığı fikri proje haline getirebilir
  • Projesini hazırladığı ürünü ortaya çıkarabilir ve savunmasını hazırlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Proje nedir nasıl hazırlanır? Örneklerin incelenmesi
2 Proje için bir problem belirleme beyin fırtınası oluşturma
3 Araştırma yapma yapılan araştırma ile akıl haritaları oluşturma
4 Araştırma yapma yapılan araştırma ile akıl haritaları oluşturma
5 Problem için çözüm yolları oluşturma ve uygun eskizler oluşturma
6 Problem için çözüm yolları oluşturma ve uygun eskizler oluşturma
7 Problem için çözüm yolları oluşturma ve uygun eskizler oluşturma
8 Ara Sınav Haftası
9 Ortaya çıkan eskizlerin tartışılması tekniğinin araştırılması ve belirlenmesi
10 Ortaya çıkan eskizlerin tartışılması tekniğinin araştırılması ve belirlenmesi
11 Seçilen eskizlerin bilgisayar ortamında orjinale aktarma (çalışması biten öğrenciler için)
12 Seçilen eskizlerin bilgisayar ortamında orjinale aktarma (çalışması biten öğrenciler için)
13 Seçilen eskizlerin bilgisayar ortamında orjinale aktarma (çalışması biten öğrenciler için)
14 Seçilen eskizlerin bilgisayar ortamında orjinale aktarma (çalışması biten öğrenciler için)
15 Ortaya çıkan proje için sunum hazırlama ve sunum dosyası oluşturma
16 Ortaya çıkan proje için sunum hazırlama ve sunum dosyası oluşturma
17 Yıl Sonu Sınavı (Final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 10 40
Proje ve Hazırlığı 3 10 30
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 1 4 4
Sunum ve Hazırlığı 3 3 9
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 6 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 6 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi