Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RSS4016 Anasanat Atölye VI: Endüstriyel Tasarım Zorunlu 8 6,00 2 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bireysel ve grup çalışmaları şeklinde yapılan maket ve proje çalışmalarının işlevsellik yönü olan sanatsal işler halinde uygulanması, endüstriyel tasarımın günlük yaşamdaki kullanım alanları.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çalışmalarda işlevselliği verirken çok boyutlu düşünmelerini sağlamak, yaratıcılığı geliştirmek ve eleştirel yaklaşabilme yeterliliklerini kazandırarak sanatsal işler halinde uygulamalarını gerçekleştirmek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım-gözlem-araştırma-örnek inceleme-eleştiri-uygulama

Staj Durumu

staj yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notları, Söz konusu ders ile ilgili kitaplar ve kaynakçalar verilecek atölye projesinin özelliklerine göre değişiklik arz eder. Tasarıma yönelik, katalog, müze kitapları ve güncel yayınlar Endüstride Tasarımda Eğitimde 40 yıl-Kolektif-Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Endüstri Tasarımı Ürün Tasarımında Yaratıcılık-Önder Küçükerman-Yapı Endüstri Merkezi Yayınları Tasarım Felsefesine Giriş-İsmail Tunalı-Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Rob Thomson, Manufacturing Processes for Design Professionals. 2007, www.designboom.com www.dexigner.com www.designophy.com

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Cam vitray teknikleri ile özgün tasarımlar üretebilme.
  • Tarz, renk kompozisyonlarını farklı açılardan değerlendirebilme.
  • Özgün düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
  • Çeşitli teknikleri özgün ve etkin bir şekilde kullanabilme.
  • Görsel ve kültürel bilgi ve beceri ile özgün yorum yapabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Endüstriyel ürünler üzerine yapılan işlerden örnekler
2 Fonksiyonellik ve estetik gibi kavramların pekiştirilmesi
3 Serbest tasarım
4 Bir objeyi sanat objesine dönüştürmek veya var olmayandan yola çıkarak özgün tasarımların oluşturulması
5 Projeler üzerinde ilerleme ve malzemenin belirlenip uygulanması
6 Malzeme, form, stilizasyon, kaide gibi unsurların uygulanması
7 Teknik zorlukların giderilerek işlerin sonuçlandırılması
8 Ara Sınav Haftası
9 Serbest malzemeli tasarım üzerinde özgün düşüncelerin pekiştirilmesi
10 Uygun malzemelerin seçimi
11 Teknik zorlukların giderilmesi
12 Uygulamanın devamı
13 Uygulamanın devamı
14 Yaratılan özgün düşüncelerin sonuçlandırılması
15 Sunuş ve değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 12 24
Proje ve Hazırlığı 2 22 44
Ödev ve Hazırlığı 2 7 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 8 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 18 36
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5