Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | SNF8015 | Anlatım Aracı Olarak Yazı ve Yazma Teknikleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | SNF8015 | Anlatım Aracı Olarak Yazı ve Yazma Teknikleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu ders, öğretmen adaylarına yazıyı etkili bir anlatım aracı olarak kullanma becerisi kazandırmayı hedeflemektedir. Katılımcılar, yazılı ifadenin gücünü ve işlevlerini tanıyarak, farklı bağlamlarda (akademik, edebi, günlük yaşam) amaca uygun yazılı anlatım tekniklerini öğreneceklerdir. Ders, yazının bilgi aktarma, ikna etme, yaratıcı ifade ve düşünceyi organize etme gibi temel işlevlerini vurgulayarak, öğretmen adaylarının hem kendi yazma becerilerini geliştirmelerini hem de bu beceriyi öğrencilerine nasıl aktaracaklarını kavramalarını sağlayacaktır.
-
Ders kapsamında; yazılı anlatımın temel ilkeleri, farklı metin türlerinin (öykü, deneme, rapor, mektup vb.) yapısal özellikleri, hedef kitleye göre dil ve üslup kullanımı, etkili paragraf ve kompozisyon oluşturma teknikleri, yazılı anlatımda açıklık, tutarlılık ve akıcılık sağlama yöntemleri ele alınacaktır. Ayrıca, yazma sürecinin aşamaları (planlama, taslak oluşturma, düzeltme ve paylaşma) uygulamalı olarak işlenecek ve öğretmen adaylarının bu süreci sınıf ortamına nasıl taşıyacakları üzerinde durulacaktır. Ders boyunca, yazılı anlatımın bir iletişim ve öğrenme aracı olarak etkin kullanımına yönelik stratejiler geliştirilecektir.
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, gösteri, beyin fırtınası, gözlem
Yok.
Türkçe
Hüseyin Kılıçkan. Sanat Yazıları. Taç Yayınevi, İstanbul, 1969. K. Artut-H.Demir. Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi. Anı Yayıncılık, Ankara, 2007. Munis Erdoğan. Evrimi ile Yazı Sanatı. Yeni Kitap Basımevi, Konya. Sait Yada. Yazı Sanatı. Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1947. Yüksel Uslay. Yazı Sanatı. Marifet Ofset, İzmir, 1975.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yazı Kavramının Tanımı ve Tarihi Gelişimi |
2 | Yazılı anlatımın temel ilkeleri |
3 | Farklı metin türlerinin yapısal özellikleri |
4 | Dil ve üslup kullanımı |
5 | Paragraf ve kompozisyon teknikleri |
6 | Yazılı anlatımda açıklık, tutarlılık ve akıcılık sağlama yöntemleri |
7 | Yazma sürecinin aşamaları |
8 | Ara sınav |
9 | El Yazması Kültürü |
10 | Metinlerin estetiği |
11 | Beynin yazı işleme mekanizmaları |
12 | Disleksi ve yazılı ifade bozuklukları |
13 | Yazının insan medeniyetindeki dönüştürücü rolü |
14 | Yazı, çizim ve konuşma arasındaki farklar |
15 | Dijital Araçlarla Yazma |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |