Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kimya - Anorganik Kimya - Yüksek Lisans - 2014 | KMYI8027 | Anorganik Bileşiklerde Tıbbi Kullanım Alanları | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kimya - Anorganik Kimya - Yüksek Lisans - 2014 | KMYI8027 | Anorganik Bileşiklerde Tıbbi Kullanım Alanları | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Anorganik bileşiklerinin tıptaki bazı uygulamalarını öğretmektir.
-
DEMİR: Demirin Canlılardaki önemi, ALTIN BİLEŞİKLERİ: Artrit, kanser ve diğer hastalıkların tedavisinde Kullanımı, cis-PLATİN, (CP), LİTYUM: Biyomedikal Kullanımları, FOSFOR-KÜKÜRT: Farmakolojik uygulamarı, Magnetik resonans görüntüleme, Nükleer tıbbi görüntüieme reaktifleri, Hastalıkların teşhisinde metal kompleksleri, Nanotıp, Biyoinorganik bileşikler, Koordinasyon bileşiklerin tıptaki uygulama örnekleri.
Slayt yansısı, gösterimler, internet, tahta notları ve tartışmayla desteklenmiş konu anlatımı, yüzyüze, soru-cevap, tartışma, örnek olay.
-
Türkçe
1. Prof. Dr. Baki Yılmaz, Fizyoloji Ders Kitabı 2. Poggiali E et al, Blood Transfus 2012; 10: 411-22 DOI 10.2450/2012.0008-12
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | DEMİR: Demirin Canlılardaki önemi |
2 | ALTIN BİLEŞİKLERİ: Artrit, kanser ve diğer hastalıkların tedavisinde Kullanımı |
3 | cis-PLATİN, (CP) |
4 | LİTYUM: Biyomedikal Kullanımları |
5 | FOSFOR-KÜKÜRT: Farmakolojik uygulamarı |
6 | Magnetik resonans görüntüleme |
7 | Nükleer tıbbi görüntüieme reaktifleri |
8 | Arasınav |
9 | Hastalıkların teşhisinde metal kompleksleri |
10 | Nanotıp |
11 | Biyoinorganik bileşikler |
12 | Koordinasyon bileşiklerin tıptaki uygulama örnekleri 1 |
13 | Koordinasyon bileşiklerin tıptaki uygulama örnekleri 2 |
14 | Koordinasyon bileşiklerin tıptaki uygulama örnekleri 3 |
15 | Uygulamalar |
16 | Uygulamalar |
17 | Uygulamalar |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |