Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fransızca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Fransızca Öğretmenliği - Lisans MBS4067 Anthropologie de l'éducation Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Amaç, öğreneni toplum tarafından tanınan bir kurum olarak anlayışının ötesinde eğitimle tanıştırmaktır. Eğitimin daha derin bir şey olduğunu ve özellikle insanı ilgilendirdiğini anlayabilecektir. Böylece, öğretmenlik mesleğindeki gerçeklerin tam bilgisiyle ve onunla birlikte gelen tüm sorumluluklarla kendini konumlandırabilecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu, yabancı dil öğrenen biri için karmaşık bir konu olduğu için, kurs, öğrenciye öğretmen olarak geleceğinde onu itecek bir alana açılmayı amaçlayan en önemli noktalara odaklanacaktır. bu disiplin olmadan yaklaşılamayacak meslek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konuyu sınıfta görmeden önce adım adım okumaları için öğrencilere konuyla ilgili temel bir kitap verilecektir. Soru sorma özellikle öğrenenleri düşündürmek için kullanılacaktır.

Staj Durumu

staj yok

Dersin Sunulduğu Dil

Fransızca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cantwell, R.: Ethllol11Ù1lesis.Folklife and Representation of Culture. Chapel HilVLondon, The University of North Carolina Press 1993. Cassirer, E. : ÙIIJllilosopllie des.forl11eS sYlllboliques. Paris, Minuit1972. Castoriadis, C. : L'institution Ï1nagillllire de la société. Paris, Seuil 1975. Cent Iivres, P.I Hainard, J.: Les rites de passage aujourd'hui. Lausanne, L'âge 1986. Charlot, B.I Èn1in. J. C. (éds.): Violence à l'école. État des savoirs. Paris, Arnland Colin 1997 Colin, L.I Müller, B. (éds.): La pédagogie des rencontres interculturelles. Paris, Anthropos 1996. Conlenius, J. A. : La gralllle llilfactique. traité de l'art universel d'enseigner tOllSà tOllS. Paris, K1incksieck 1992. Con1emus.. J. A. : Orbis Sensualium Pictus. Zürich, Pestalocianum, 2ème édition 1992. Csikszentilnihalyi, M. : Das Flow-Erlebnis. Stuttgart, Klett-Cotta 1985. Csikszentimihalyi, M.I Csikszentimihalyi, I. S. (OOs.): Opti1llal Experience. Psychological Studies ill Flow Consciousness.Cambridge. Cambridge University Press 1988. Darwin, Ch.: L'expression des émotions chez l'homme et les animauxP.aris, Edition du CTHS 1998 Den10rgon, J. : L'exploration interculturelle. Paris, Arnland Colin 1989.. Den1orgon, J. : Con/IJ!exilé lies cullures el lie !'illtercultllrel. Paris, Anthropos 1996. Dibie~ P.I Wulf, Ch. (éds.): Ethnosociologie des rencontres interculturelles. Paris..Anthropos 1998.

Dersin Web Sayfası

--

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitime geleneksel parametrelerin dışında bir bakış getirimek
  • Kendileri ve seçtikleri eğitimci mesleği hakkında derin sorular soramak
  • Başkalarıyla ve dünyayla ilişki becerilerini geliştirmek
  • Kültürlere ve farklılıklara saygıya yönelik eğilimlerini geliştirmek.
  • . Öğrenciler, eğitim dünyası ve toplum içindeki bir eğitimci olarak rolünün daha fazla farkına varmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim antropolojisi dersinin sunumu ve temelleri
2 Zamanın başlangıcından beri insana özgü bir özellik olarak eğitim
3 Tarihsel ve tarih öncesi veya Neolitik öncesi ve sonrası toplum aracılığıyla eğitim
4 Düşten gerçeğe modern eğitimin kökeni
5 Comenius'a göre rüya
6 Erasmus'a göre rüya
7 Rousseau'ya göre rüya
8 ara sinav
9 Humbold ve Modern Eğitim
10 İnsan mükemmelliği ya da mükemmelsizliği ve eğitimi
11 Taklide karşı mimesis olarak eğitim
12 Eğitimin kökenindeki jestler ve ayinler
13 Dünyanın mimesis tarafından sahiplenilmesi
14 Başkalarının farklılıklarına saygı duymaya yönelik bir açılım olarak mimesis
15 Mimesis, sahneleme ve performatif temsil
16 Eğitimde temsillerin iç dünyası
17 final sinav

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 20 40
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 5 5
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 15 2 30
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi