Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fransızca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Fransızca Öğretmenliği FPC155 Antropologie de l'éducation Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Amaç, öğreneni toplum tarafından tanınan bir kurum olarak anlayışının ötesinde eğitimle tanıştırmaktır. Eğitimin daha derin bir şey olduğunu ve özellikle insanı ilgilendirdiğini anlayabilecektir. Böylece, öğretmenlik mesleğindeki gerçeklerin tam bilgisiyle ve onunla birlikte gelen tüm sorumluluklarla kendini konumlandırabilecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu, yabancı dil öğrenen biri için karmaşık bir konu olduğu için, kurs, öğrenciye öğretmen olarak geleceğinde onu itecek bir alana açılmayı amaçlayan en önemli noktalara odaklanacaktır. bu disiplin olmadan yaklaşılamayacak meslek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konuyu sınıfta görmeden önce adım adım okumaları için öğrencilere konuyla ilgili temel bir kitap verilecektir. Soru sorma özellikle öğrencilerin düşünmesini sağlamak için kullanılacakt

Staj Durumu

staj yok

Dersin Sunulduğu Dil

Fransızca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cantwell, R.: Ethllol11Ù1lesis.Folklife and Representation of Culture. Chapel HilVLondon, The University of North Carolina Press 1993. Cassirer, E. : ÙIIJllilosopllie des.forl11eS sYlllboliques. Paris, Minuit1972. Castoriadis, C. : L'institution Ï1nagillllire de la société. Paris, Seuil 1975. Cent Iivres, P.I Hainard, J.: Les rites de passage aujourd'hui. Lausanne, L'âge 1986. Charlot, B.I Èn1in. J. C. (éds.): Violence à l'école. État des savoirs. Paris, Arnland Colin 1997 Colin, L.I Müller, B. (éds.): La pédagogie des rencontres interculturelles. Paris, Anthropos 1996. Conlenius, J. A. : La gralllle llilfactique. traité de l'art universel d'enseigner tOllSà tOllS. Paris, K1incksieck 1992. Con1emus.. J. A. : Orbis Sensualium Pictus. Zürich, Pestalocianum, 2ème édition 1992. Csikszentilnihalyi, M. : Das Flow-Erlebnis. Stuttgart, Klett-Cotta 1985. Csikszentimihalyi, M.I Csikszentimihalyi, I. S. (OOs.): Opti1llal Experience. Psychological Studies ill Flow Consciousness.Cambridge. Cambridge University Press 1988. Darwin, Ch.: L'expression des émotions chez l'homme et les animauxP.aris, Edition du CTHS 1998 Den10rgon, J. : L'exploration interculturelle. Paris, Arnland Colin 1989.. Den1orgon, J. : Con/IJ!exilé lies cullures el lie !'illtercultllrel. Paris, Anthropos 1996. Dibie~ P.I Wulf, Ch. (éds.): Ethnosociologie des rencontres interculturelles. Paris..Anthropos 1998.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitime geleneksel parametrelerin dışında bir bakış getirmek
  • Kendisi ve seçtiği eğitimcinin mesleği hakkında derin sorular sormak
  • Başkalarıyla ve dünyayla ilişki becerilerini geliştirmek
  • Kültürlere ve farklılıklara saygıya yönelik eğilimlerini geliştirir.
  • Öğrenenler, eğitim dünyası ve toplum içinde bir eğitimci olarak rollerinin daha fazla farkına varır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 1. Eğitim antropolojisi dersinin sunumu ve temelleri
2 Zamanın başlangıcından beri insana özgü bir özellik olarak eğitim
3 Tarihsel ve tarih öncesi veya Neolitik öncesi ve sonrası toplum aracılığıyla eğitim
4 Düşten gerçeğe modern eğitimin kökeni
5 Comenius'a göre rüya
6 Erasmus'a göre rüya
7 Comenius'a göre rüya
8 ARA SİNAV
9
10
11
12
13
14
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 20 60
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 5 10
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 15 2 30
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi