Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Antrenörlük Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Antrenörlük Eğitimi - 2016 SSAF2007 Antropometri Zorunlu 3 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Antropometri, insan vücudunun büyüklüğü, yapısı ve şekli ile bu özelliklerin sağlık ve sportif performans ile nasıl ilişkili olduğunu incelenmesini amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders; antropometri, tanımı, farklı ölçüm referanslarının tanıtılması,Vücut bileşenlerinin saptanmasına ilşkin ölçüm yöntemlerinin teorik bilgilerinin öğetilmesi ve uygulama becerisinin kazandırılması; Vücut ağırlığı uzunluk, çap, çevre, deri kıvrım kalınlığı ölçüm yöntemlerinin öğretilmesi; referans değerlerinin/standartlarının, göre değerlendirilmesi ve yorumlanması, sporda performasn ve antropometik ölçüm yöntemlerine ilişkin literatür taraması ve proje sunumunun hazırlanamsı; Ödevlerin sunumu konularını içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, deney/laboratuvar, gözlem, proje, ödev vb

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

" Lukaski, H. C. (2017). Body Composition: Health and Performance in Exercise and Sport. CRC Press." Marfell-Jones MJ, Stewart AD, De Ridder JH. (2012). International standards for anthropometric assessment, Wellington, New Zealand, International Society for the Advancement of Kinanthropometry. " Ackland, T. R., Elliott, B., & Bloomfield, J. (2009). Applied anatomy and biomechanics in sport. Human Kinetics." " Vivian H. Heyward - Dale R. Wagner (2004). Applied Body Composition Assessment- - Human Kinetics- USA-Second Ediction." Arthur Stewart; Mike Marfell-Jones; International Society for Advancement of Kinanthropometry.Lower Hutt, New Zealand : International Society for the Advancement of Kinanthropometry, 2011. Özer, M. K. (2009). Kinantropometri: sporda morfolojik planlama. Nobel.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İleri duzeyde antropometrik kavramların teorisini bilir
  • Antropomerik ölçümlere yönelik uygulama becerisine sahip olur.
  • Sporcularda ve sedanterlerde antropometrik ölçümlere yönelik max, min ve ortalama değerler konusunda değerlendirme yapar
  • Vücut kompozisyonu ve somatotip ile ilgili mevcut verileri değerlendirme yetisine sahip olur.
  • Antropometri konusunda proje ugulama ve sunma yetisine sahip olur

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Antropometri tanımı ve kullanım alanları, proje çalışmasının detaylarınının açıklanması
2 Antropometrik ölçümlere ilişkin genel ilkeler, referans değerlerinin önemi
3 Antropometrik ölçüm yöntemlerine göre anatomik noktaların belirlenmesi
4 Antropometrik ölçümler - Çevre ölçümleri ve ve sportif performansın saptanmasındaki önemi
5 Antropometrik ölçümler - Çevre ölçümleri ve ve sportif performansın saptanmasındaki önemi
6 Antropometrik ölçümler - Uzunluk ölçümleri ve ve sportif performansın saptanmasındaki önemi saptanmasındaki önemi
7 Antropometrik ölçümler - Uzunluk ölçümleri ve beslenme durumunun saptanmasındaki önemi
8 Ara sınav - Yazılı ve proje sunumlarının içeriğinin sunumu (giriş, amaç, gereklilik, çalışmanın önemi)
9 Antropometrik ölçümler - Çap ölçümleri ve ve sportif performansın saptanmasındaki önemi
10 Antropometrik ölçümler - Çap ölçümleri ve ve sportif performansın saptanmasındaki önemi
11 Antropometrik ölçümler - Deri kıvırm kalınlığı ölçümleri ve sportif performansın saptanmasındaki önemi
12 Antropometrik ölçümler - Deri kıvırm kalınlığı ölçümleri ve sportif performansın saptanmasındaki önemi
13 Vücut kompozisyonu bileşenleri ve farklı popülasyonlara göre ölçüm yöntemlerinin Vücut kompozisyonu bileşenleri ve farklı popülasyonlara göre ölçüm yöntemlerinin
14 Vücut kompozisyonu bileşenleri sağlık ilişkisi ve sportif performansın saptanmasındaki önemi i
15 Somatotip bileşenleri hesaplanma yöntemleri ve sportif performansın saptanmasındaki önemi i
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı (final yazılı sınavı) ve Proje sunumlarının (giriş, amaç, gereklilik, çalışmanın önemi, materyal, metod, bulgular, tartışma sonuç))

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 5 5
Proje ve Hazırlığı 1 5 5
Ödev ve Hazırlığı 1 5 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 6 6
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 1 28 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi