Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
YDIO-Tezli Yüksek Lisans-2020 ELT7003 Approaches and Methods in English Language Teaching Seçmeli 2 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders yabancı dil öğretimini geçmişten günümüze biçimlendirmiş yaklaşım ve yöntemleri kapsamaktadır. Dersin amacı öğrencilerin dil öğretiminde geçmişten bugüne olan gelişmeleri anlaması ve değerlendirebilme becerisi kazanmasıdır. Buna bağlı olarak öğrencilerin yorumlama ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi de hedefler. Yine aynı amaçla öğrencilerden ders müfredatı kapsamındaki tercih ettikleri herhangi bir konuda bağımsız çalışma yaparak bir dergide basılmaya uygun nitelikte bilimsel çalışma gerçekleştirmeleri beklenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Teacher cognition, Oral Approach, Audiolingual Method, Humanism in education, CLL, Silent Way, Suggestopedia, TPR, F-N Approach, Reflection on theories and perspectives on SLA and how those influenced FL teaching methods, Whole Language, the Natural Approach, CLT, CBI, CLIL, Task-based Instruction, Lexical Approach, MI Theory, Post-method Pedagogy, 21st century skills and competences, Flipped classrooms

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenci sunumları ve sınıf içi tartışmalar, haftalık teslim edilecek konu özetleri ve yorumları, bilimsel araştırma çalışması

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Richards, J.C., & Rodgers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) NY: Cambridge University Press. Buna ek olarak farklı güncel makaleler kullanılmaktadır. Öğrencilerin de araştırma yapıp kaynak bularak ek okumalar yapmaları beklenmektedir.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler metotları biçimlendiren yaklaşım ve prensipleri, dilbilgisi, kelime bilgisi ve 4 becerinin kazandırılmasına dair görüş ve uygulamaları, öğretmen ve öğrenci rollerini, teknikleri ayırt edebileceklerdir.
  • Dil edinim teorilerinin dil öğretimini nasıl etkilediğini inceleyip analiz edebileceklerdir.
  • Öğretmen ve öğrencilerin rollerinin farklı metotlar tarafından nasıl tanımlandığını ayıt edeceklerdir.
  • Yaklaşımlara, metotlara ve dil öğretiminde yakın tarihli gelişmelere eleştirel bir gözle bakıp değerlendirebileceklerdir.
  • Kendi bilimsel çalışmalarını tasarlayıp uygulayabileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders amaç ve içeriğinin tartışılması
2 Teacher cognition
3 Oral Approach and Situational Language Teaching; Audio-Lingual Method
4 Humanism in language teaching
5 CLL; Silent Way
6 Suggestopedia; TPR
7 Review of SLA perspectives and their impact on FL teaching; Presentation of research proposals
8 Ara sınav haftası
9 Whole Language; Natural Approach
10 CLT
11 CBI; CLIL
12 TBI; Lexical Approach
13 MI Theory; Post-methods pedagogy
14 21st century skills; CT, Flipped Classrooms
15 Presentation of research studies
16 Ders çalışma haftası
17 Yarı yıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 5 60
Proje ve Hazırlığı 1 50 50
Ödev ve Hazırlığı 12 2 24
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 1 3
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 8 4 32
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5