Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
YDIO-Tezli Yüksek Lisans-2020 | ELT7003 | Approaches and Methods in English Language Teaching | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
YDIO-Tezli Yüksek Lisans-2020 | ELT7003 | Approaches and Methods in English Language Teaching | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu ders yabancı dil öğretimini geçmişten günümüze biçimlendirmiş yaklaşım ve yöntemleri kapsamaktadır. Dersin amacı öğrencilerin dil öğretiminde geçmişten bugüne olan gelişmeleri anlaması ve değerlendirebilme becerisi kazanmasıdır. Buna bağlı olarak öğrencilerin yorumlama ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi de hedefler. Yine aynı amaçla öğrencilerden ders müfredatı kapsamındaki tercih ettikleri herhangi bir konuda bağımsız çalışma yaparak bir dergide basılmaya uygun nitelikte bilimsel çalışma gerçekleştirmeleri beklenmektedir.
-
Teacher cognition, Oral Approach, Audiolingual Method, Humanism in education, CLL, Silent Way, Suggestopedia, TPR, F-N Approach, Reflection on theories and perspectives on SLA and how those influenced FL teaching methods, Whole Language, the Natural Approach, CLT, CBI, CLIL, Task-based Instruction, Lexical Approach, MI Theory, Post-method Pedagogy, 21st century skills and competences, Flipped classrooms
Öğrenci sunumları ve sınıf içi tartışmalar, haftalık teslim edilecek konu özetleri ve yorumları, bilimsel araştırma çalışması
yok
İngilizce
Richards, J.C., & Rodgers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) NY: Cambridge University Press. Buna ek olarak farklı güncel makaleler kullanılmaktadır. Öğrencilerin de araştırma yapıp kaynak bularak ek okumalar yapmaları beklenmektedir.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders amaç ve içeriğinin tartışılması |
2 | Teacher cognition |
3 | Oral Approach and Situational Language Teaching; Audio-Lingual Method |
4 | Humanism in language teaching |
5 | CLL; Silent Way |
6 | Suggestopedia; TPR |
7 | Review of SLA perspectives and their impact on FL teaching; Presentation of research proposals |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Whole Language; Natural Approach |
10 | CLT |
11 | CBI; CLIL |
12 | TBI; Lexical Approach |
13 | MI Theory; Post-methods pedagogy |
14 | 21st century skills; CT, Flipped Classrooms |
15 | Presentation of research studies |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarı yıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 5 | 60 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Ödev ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 8 | 4 | 32 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |