Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT201 | Approaches to English Language Learning and Teaching | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT201 | Approaches to English Language Learning and Teaching | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders, öğretmen adaylarını İngilizce öğretiminde kullanılan temel yaklaşım ve yöntemler konusunda bilgilendirmeyi ve onlara her yönteme özel teknikleri ayırt etme becerisini kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca dil öğretimindeki yeni trendleri, buna bağlı olarak öğretmenler ve öğrencilerin zamanla değişen sınıf içi rollerini anlama ve yorumlama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
-
Öğretmenleri ve öğrencileri tanımlama; İkinci Dil edinimine genel bakış; Temel kavramlar: Yaklaşım, yöntem, teknik; Tarihsel gelişim içinde yaklaşım ve yöntemlerin irdelenmesi (Dilbilgisi Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım Yöntemi, Dinle Konuş Yöntemi, Suggestopedya... gibi). Değerlendirme: öğretim yöntem ve teknikleri arasındaki benzerlikler ve ihtiyaçlara göre tercihler, dil öğretiminin günümüzdeki uygulamaları, geleceği, öğretmen eğitiminin meslek yaşamı boyunca devam etmesi.
Ders anlatımı, grup çalışması, bireysel çalışma, yöntem ve tekniklerin uygulama örneklerine dair videoların izlenmesi ve tartışılması, sınıf içi tartışmalar
Yok.
İngilizce
Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Harlow: Pearson Education Limited. Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. (2nd ed). NY: Oxford University Press. Lightbown, P.M., & Spada, N. (2006). How languages are learned. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd Ed). NY: Cambridge University Press.
Dersin öğretim üyesi öğrencileri ile Edmodo üzerinden sınıf oluşturup online ders materyalleri ve duyurular paylaşmaktadır.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders içeriğinin ve öğrenme amaç ve hedeflerinin tanıtılması |
2 | Öğretmenleri tanımlamak; Öğrencileri tanımlamak Learner characteristics & differences (Lightbown & Spada) Describing teachers (Harmer) Learner characteristics & differences (Lightbown & Spada) Describing teachers (Harmer) Learner characteristics & differences (Lightbown & Spada) Describing teachers |
3 | Öğrencileri tanımlamak; İkinci dil edinimine genel bakış |
4 | İkinci dil edinimine genel bakış; Yaklaşım, Yöntem ve Teknik kavramlarını anlama |
5 | Dilbilgisi Çeviri Yöntemi; Doğrudan Anlatım Yöntemi |
6 | Sözel Yaklaşım, Durumsal Dil Öğretimi; İşitsel-Dilsel Yöntemi |
7 | Sessiz Yöntem; Telkin Yöntemi (Suggestopedia) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Topluluk ile Dil Öğrenim Yöntemi; Fiziksel Dönüt Yöntemi |
10 | Bütüncül Dil Yaklaşımı; İletişimsel Dil öğretimi |
11 | İşbirlikçi Dil Öğrenimi; İçerik Temelli Öğretim |
12 | Kavramsal-İşlevsel Yaklaşım; Görev Odaklı Öğretim |
13 | Çoklu Zeka; Sözcük Odaklı Yaklaşım |
14 | Yöntemler döneminin sonrası, Dil öğretiminde yeni yönelimler |
15 | Dil öğretiminde yeni yönelimlerle ilgili görüşlerin paylaşılması, Meslek içi öğretmen eğitimi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |