Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - İngilizce Öğretmenliği ELT201 Approaches to English Language Learning and Teaching Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarını İngilizce öğretiminde kullanılan temel yaklaşım ve yöntemler konusunda bilgilendirmeyi ve onlara her yönteme özel teknikleri ayırt etme becerisini kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca dil öğretimindeki yeni trendleri, buna bağlı olarak öğretmenler ve öğrencilerin zamanla değişen sınıf içi rollerini anlama ve yorumlama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretmenleri ve öğrencileri tanımlama; İkinci Dil edinimine genel bakış; Temel kavramlar: Yaklaşım, yöntem, teknik; Tarihsel gelişim içinde yaklaşım ve yöntemlerin irdelenmesi (Dilbilgisi Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım Yöntemi, Dinle Konuş Yöntemi, Suggestopedya... gibi). Değerlendirme: öğretim yöntem ve teknikleri arasındaki benzerlikler ve ihtiyaçlara göre tercihler, dil öğretiminin günümüzdeki uygulamaları, geleceği, öğretmen eğitiminin meslek yaşamı boyunca devam etmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, grup çalışması, bireysel çalışma, yöntem ve tekniklerin uygulama örneklerine dair videoların izlenmesi ve tartışılması, sınıf içi tartışmalar

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Harlow: Pearson Education Limited. Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. (2nd ed). NY: Oxford University Press. Lightbown, P.M., & Spada, N. (2006). How languages are learned. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd Ed). NY: Cambridge University Press.

Dersin Web Sayfası

Dersin öğretim üyesi öğrencileri ile Edmodo üzerinden sınıf oluşturup online ders materyalleri ve duyurular paylaşmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler Yaklaşım, Yöntem ve Teknik terimlerini kavrayıp tanımlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler dil öğretiminde kullanılmış olan başlıca yaklaşım ve yöntemlerin temel özelliklerini anlayacaklardır.
  • Öğrenciler bir yönteme ait teknikleri tanımlayabilecek ve sınıf içinde nasıl uygulandığını anlayacaklardır.
  • Değişik yaklaşım ve yöntemleri birbiriyle karşılaştırabileceklerdir.
  • Öğrenciler dil öğretimindeki yeni trendleri, değişen öğretmen ve öğrenci rollerini anlayacaklar ve yorumlayabileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders içeriğinin ve öğrenme amaç ve hedeflerinin tanıtılması
2 Öğretmenleri tanımlamak; Öğrencileri tanımlamak Learner characteristics & differences (Lightbown & Spada) Describing teachers (Harmer) Learner characteristics & differences (Lightbown & Spada) Describing teachers (Harmer) Learner characteristics & differences (Lightbown & Spada) Describing teachers
3 Öğrencileri tanımlamak; İkinci dil edinimine genel bakış
4 İkinci dil edinimine genel bakış; Yaklaşım, Yöntem ve Teknik kavramlarını anlama
5 Dilbilgisi Çeviri Yöntemi; Doğrudan Anlatım Yöntemi
6 Sözel Yaklaşım, Durumsal Dil Öğretimi; İşitsel-Dilsel Yöntemi
7 Sessiz Yöntem; Telkin Yöntemi (Suggestopedia)
8 Ara Sınav Haftası
9 Topluluk ile Dil Öğrenim Yöntemi; Fiziksel Dönüt Yöntemi
10 Bütüncül Dil Yaklaşımı; İletişimsel Dil öğretimi
11 İşbirlikçi Dil Öğrenimi; İçerik Temelli Öğretim
12 Kavramsal-İşlevsel Yaklaşım; Görev Odaklı Öğretim
13 Çoklu Zeka; Sözcük Odaklı Yaklaşım
14 Yöntemler döneminin sonrası, Dil öğretiminde yeni yönelimler
15 Dil öğretiminde yeni yönelimlerle ilgili görüşlerin paylaşılması, Meslek içi öğretmen eğitimi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 6 60
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5