Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Ebelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ebelik - Tezli Yüksek Lisans -2015 EBE7003 Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders tamamlandığında, öğrenci; araştırma sürecinin basamaklarını, araştırma tasarımını belirleyebilir; araştırmalardaki etik konuları ve sağlık bakım girişimlerini değerlendirmek için araştırma örneklerini tartışabilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Mesleğin geliştirilmesinde araştırmanın öneminin ele alındığı bu derste, araştırma problemlerinin seçimi, araştırmaların değerlendirilmesi, farklı araştırma yöntemlerinin özellikleri, veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmada etik konuları incelenir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Erdoğan S., Nahcivan N, Esin N (2016) Hemşirelikte Araştırma Süreç, uygulama ve Kritik, Nobel yayınevi.2016 • Polit DF, Beck CT: Essentials of Nursing Research, Sixty Edition, Lippincott Williams & Wilkins. • Wood GL, Haber J: Nursing Research, Methods And Critical Appraisal For Evidence-Bese Practice. Mosby Elseiver. • Karasar, N:Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Ankara • Türkçe ve İngilizce yayınlanan bilimsel araştırma makaleleri

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Araştırmanın mesleğin gelişimi açısından önemini tartışır.
  • Araştırma konusuna uygun araştırma tasarımını seçer.
  • Araştırma kritiği yapar.
  • Bilimsel araştırma süreci basamakları doğrultusunda bir araştırma planlar.
  • Araştırma bulgularını uygun teknikle sunar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş ve araştırmanın önem
2 Araştırma Süreci. Araştırma problemi kaynakları, formüle edilmesi, hipotez geliştirme . Literatür tarama
3 Araştırmalarda veri toplama. Araçların geçerliliği, güvenirliliği, seçicilik, duyarlılık
4 Evren ve örneklem. Örneklem büyüklüğü ve örnekleme yöntemleri
5 Araştırma türlerinin (tasarımlarının) sınıflandırılması ve genel özellikleri
6 Kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerinin farklılıkları
7 Kantitatif araştırmalar ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı
8 Ara Sınav Haftası
9 Kalitatif araştırma yöntemleri ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı
10 Araştırmalarda Hata Kaynakları
11 Araştırma etiği ve araştırma raporunun yazımı
12 Araştırma kritiği
13 Araştırma kritiği sunumları
14 Temel istatistiksel yöntemler
15 Temel istatistiksel yöntemlerin uygulaması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 5 75
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 20 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5