Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ebelik - Tezli Yüksek Lisans -2015 | EBE7003 | Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ebelik - Tezli Yüksek Lisans -2015 | EBE7003 | Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Bu ders tamamlandığında, öğrenci; araştırma sürecinin basamaklarını, araştırma tasarımını belirleyebilir; araştırmalardaki etik konuları ve sağlık bakım girişimlerini değerlendirmek için araştırma örneklerini tartışabilir.
-
Mesleğin geliştirilmesinde araştırmanın öneminin ele alındığı bu derste, araştırma problemlerinin seçimi, araştırmaların değerlendirilmesi, farklı araştırma yöntemlerinin özellikleri, veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmada etik konuları incelenir.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme
yok
Türkçe
• Erdoğan S., Nahcivan N, Esin N (2016) Hemşirelikte Araştırma Süreç, uygulama ve Kritik, Nobel yayınevi.2016 • Polit DF, Beck CT: Essentials of Nursing Research, Sixty Edition, Lippincott Williams & Wilkins. • Wood GL, Haber J: Nursing Research, Methods And Critical Appraisal For Evidence-Bese Practice. Mosby Elseiver. • Karasar, N:Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Ankara • Türkçe ve İngilizce yayınlanan bilimsel araştırma makaleleri
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş ve araştırmanın önem |
2 | Araştırma Süreci. Araştırma problemi kaynakları, formüle edilmesi, hipotez geliştirme . Literatür tarama |
3 | Araştırmalarda veri toplama. Araçların geçerliliği, güvenirliliği, seçicilik, duyarlılık |
4 | Evren ve örneklem. Örneklem büyüklüğü ve örnekleme yöntemleri |
5 | Araştırma türlerinin (tasarımlarının) sınıflandırılması ve genel özellikleri |
6 | Kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerinin farklılıkları |
7 | Kantitatif araştırmalar ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kalitatif araştırma yöntemleri ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı |
10 | Araştırmalarda Hata Kaynakları |
11 | Araştırma etiği ve araştırma raporunun yazımı |
12 | Araştırma kritiği |
13 | Araştırma kritiği sunumları |
14 | Temel istatistiksel yöntemler |
15 | Temel istatistiksel yöntemlerin uygulaması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||
ÖÇ2 | |||||||
ÖÇ3 | |||||||
ÖÇ4 | |||||||
ÖÇ5 |