Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2024 - Mimarlık (İngilizce) | ARCH1006 | Architectural Communication II : Architectural Drawing | Zorunlu | 2 | 4,00 | 1 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2024 - Mimarlık (İngilizce) | ARCH1006 | Architectural Communication II : Architectural Drawing | Zorunlu | 2 | 4,00 | 1 | 2 |
Uygulamaya dayalı bu dersin amacı, mimari tasarım ve mimarlık kültürü alanlarının iletişim ve üretim dilinin belirli yöntemlerde yoğunlaşarak çalışılmasıdır. Projeksiyon kavramı, paralel projeksiyon yöntemleri, konik perspektif çizim yöntemleri, diyagram,
-
Ders kapsamında maddi olan ve olmayan unsurların tercüme ve temsil edilmesi, yazılı ve görsel dokümanların oluşturulması, sunulması ile temsil ve dokümante edilenin okunması üzerine çalışılmaktadır. Mimari temsil yöntemlerinin hem tasarım hem de iletişim
Jüriler, bireysel ve grup çalışmaları, stüdyo tartışmaları, öğrenci sunumları, film gösterimleri, teknik geziler ve saha gezileri.
-
İngilizce
Architectural Representation and the Perspective Hinge, Alberto Perez-Gomez ve Louise Pelletier. Architecture In the Age of Divided Representation, Dalibor Vesely. Translations From Drawing To Building And Other Essays, Robin Evans.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin Yapısı ve İçeriğinin Tanıtılması: Mimari İletişim Teknikleri, Bilgi Modelleme ve Yazılı Bilgiler Stüdyo Çalışması 1 |
2 | Paralel İzdüşüme Giriş Stüdyo Çalışması 2 |
3 | Ortografik Çizim Setleri ile Deneyimleme Stüdyo Çalışması 3 |
4 | Ortografik Çizim Setleri ile Deneyimleme Stüdyo Çalışması 4 |
5 | Ortografik Çizim Setleri ile Deneyimleme Stüdyo Çalışması 5 |
6 | Grafik İfade, Yazılı Bilgiler ve Render Yoluyla İletişim Stüdyo Çalışması 6 |
7 | Grafik İfade, Yazılı Bilgiler ve Render Yoluyla İletişim Stüdyo Çalışması 7 |
8 | ARA SINAV TESLİMİ |
9 | Paralel İzdüşüm ile Deneyimleme: Aksonometrik ve Oblik Stüdyo Çalışması 8 |
10 | Paralel İzdüşüm ile Deneyimleme: Aksonometrik ve Oblik Stüdyo Çalışması 9 |
11 | Paralel İzdüşüm ile Deneyimleme: Aksonometrik ve Oblik Stüdyo Çalışması 10 |
12 | Konik (Merkezi) Perspektif ile Deneyimleme: Tek Kaçışlı Stüdyo Çalışması 11 |
13 | Konik (Merkezi) Perspektif ile Deneyimleme: Çift Kaçışlı Stüdyo Çalışması 12 |
14 | Bilgi Modelleme Yoluyla İletişim Stüdyo Çalışması 13 |
15 | Bilgi Modelleme Yoluyla İletişim Stüdyo Çalışması 14 |
16 | FİNAL SINAVI |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 1 | 15 | 15 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 15 | 30 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |