Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih - Lisans - 2014 | TAR3010 | Arkeolojiye Giriş | Seçmeli | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih - Lisans - 2014 | TAR3010 | Arkeolojiye Giriş | Seçmeli | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Ülkemizdeki kültür varlıklarının belgelenmesi, tanıtılması, korunması ve topluma kazandırılması yönünde çaba harcayan arkeoloji bilimi konusunda bilgi vermek; uygarlıkların geçmişini aydınlatmada ve tarih yazımında arkeolojiden yararlanma yöntemlerini açıklamak. Ülkemizin sahip olduğu kültür varlıkları konusunda bilinçlendirmek. Her ders konuyla ilgili görüntülerden oluşan power point gösterisiyle yapılmaktadır. Öğrencilerin arkeolojik eserleri görmeleri için müzeye gitmeleri teşvik edilmekte, konuyla ilgili yayınları okumaları için özendirilmektedir.
-
Arkeolojinin tanımı ve tarihi anlamadaki katkıları, diğer bilimlerle ilişkileri; Ülkemizdeki kültürel miras, Arkeolojinin başlangıcı, yurt dışına götürülen eserler; Arkeoloji’de bilimsel yöntemler, bir bilim dalı olarak arkeoloji; Araştırma Yöntemleri: Yüzey araştırmaları ve kazı çalışmaları; Kazılacak alanın tespiti: Höyükler, tümülüsler, antik kentler, düz yerleşmeler, mezarlıklar; Kazı çalışmaları: Ekip oluşturulması, topografik plan, açmalar vd; Anadolu Arkeolojisinin ana dönemleri, yazı öncesi (tarihöncesi) çağlar ; Anadolu arkeolojisinin ana dönemleri, tarihi çağlar; Hitit uygarlığının arkeolojik mirası, Boğazköy; Urartu uygarlığının arkeolojik mirası; Frig uygarlığının ve arkeolojik kalıntıları; Lidya uygarlığından günümüze ulaşanlar; Arkeolojide tarihlendirme yöntemleri ele alınır.
Öğretim üyesi, ders programına uygun bir şekilde, dersi sunar ve öğrencilerin sorularına verilen cevaplarla dersin konusu genişletilir. öğrenciler derse daha önceden ismi verilen kitap ve makaleleri okuyarak gelirler. İstanbul'daki Müzeler gezilir. Diğer Müzeler tanıtılır
Yok
Türkçe
Özdoğan, Mehmet, 50 Soruda Arkeoloji, İstanbul 2011, Bilim ve Gelecek Kitaplığı Gamble, Clive, Arkeolojinin Temelleri, İstanbul 2014, Aktüelarkeoloji Yayınları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Arkeolojinin tanımı ve tarihi anlamadaki katkıları, diğer bilimlerle ilişkileri |
2 | Ülkemizdeki kültürel miras |
3 | Arkeoloji’de bilimsel yöntemler |
4 | Höyükler |
5 | Tümülüsler |
6 | Kaleler |
7 | Mezarlıklar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kazı Çalışmaları |
10 | Yüzey Araştırmaları |
11 | Sualtı Arkeolojisi |
12 | Tarihleme Yöntemleri |
13 | Anadolu Arkeolojisinin Dönemleri |
14 | Tarihöncesi |
15 | Tarihi Dönemler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |