Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MZAE212 | Armoni ve Eşlikleme II | Zorunlu | 4 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MZAE212 | Armoni ve Eşlikleme II | Zorunlu | 4 | 2,00 | 2 | 0 |
Bu ders dikey çokseslendirme, yatay çokseslendirme, eser çözümleme konularını kapsayan ve müziksel işitme okuma ve yazma konuları ile birlikte yürütülen, bireyleri yaratıcılığa yönlendirmesi açısından önemli bir ders olup, öğrencilere dikey ve yatay çokseslendirmeyi, bugüne kadar yazılmış sanat eserlerini çözümlemeyi, besteleme bilgi, beceri ve yeteneğini geliştirmeyi amaçlar.
-
Temel durumda D7’li ve D9’lu akor bağlanışları. Yan dereceler kırık ve genişletilmiş kadans bağlantıları, marş armoni, verilen bas ve soprano partilerini çok seslendirme. Bu bağlantılarla piyanoda okul şarkılarını eşlikleme. Okul şarkılarında iki seslilik konuları ve uygun eserlerin armonik analizi.
Anlatım, Örnekleme, Analiz etme,Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans
Yok
Türkçe
Emel Çelebioğlu. Armoni (Pan Yayıncılık)
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İkinci çevrim (dört altılı) akorunun derecelenmesi ve bağlantı kuralları |
2 | Kök, altılı ve dört-altılı akorları ile bas armonizasyonu |
3 | Altılı ve dört-altılı akorların kadansta kullanılması |
4 | Kök, altılı ve dört-altılı akorlar ile soprano partisinin armonizasyonu |
5 | Verilen bir bas ezgisini şifreleme |
6 | Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisinin armonilenmesi |
7 | Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas partisi çözümleme deneme sınavı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Öğrenilen akorlarla şarkı ve koro eserleri üzerinde çözümleme çalışmaları |
10 | Öğrenilen akorları kullanarak basit ezgi ve piyano eşliği yazma çalışmaları |
11 | Öğrencilere bas ya da soprano ezgisi yazdırma çalışmaları |
12 | Kök ve altılı ve dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisinin armonilenmesi çalışmasına devam |
13 | Kadans yazma ve çalma çalışması, şifreli ve şifresiz bas çalışmaları |
14 | Öğrenilen akorlarla piyanoda armoni parçasının çalınması |
15 | Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisi çözümleme deneme sınavı |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |