Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Müzik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Müzik Öğretmenliği MZAE212 Armoni ve Eşlikleme II Zorunlu 4 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders dikey çokseslendirme, yatay çokseslendirme, eser çözümleme konularını kapsayan ve müziksel işitme okuma ve yazma konuları ile birlikte yürütülen, bireyleri yaratıcılığa yönlendirmesi açısından önemli bir ders olup, öğrencilere dikey ve yatay çokseslendirmeyi, bugüne kadar yazılmış sanat eserlerini çözümlemeyi, besteleme bilgi, beceri ve yeteneğini geliştirmeyi amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel durumda D7’li ve D9’lu akor bağlanışları. Yan dereceler kırık ve genişletilmiş kadans bağlantıları, marş armoni, verilen bas ve soprano partilerini çok seslendirme. Bu bağlantılarla piyanoda okul şarkılarını eşlikleme. Okul şarkılarında iki seslilik konuları ve uygun eserlerin armonik analizi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Örnekleme, Analiz etme,Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Emel Çelebioğlu. Armoni (Pan Yayıncılık)

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Dört-altılı akoru ile ilgili bas ezgisini armonize eder.
  • Verilen soprano partisini kök ve çevrim akorları kullanarak armonize eder.
  • Öğrenilen akorları piyanoda çalarak duyuşunu geliştirir.
  • Öğrenilen akorları şarkı ve koro eserleri üzerinde ayırt eder.
  • Öğrenilen akorlardan yola çıkarak verilen bir melodiye piyano eşliği yazma becerisi kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İkinci çevrim (dört altılı) akorunun derecelenmesi ve bağlantı kuralları
2 Kök, altılı ve dört-altılı akorları ile bas armonizasyonu
3 Altılı ve dört-altılı akorların kadansta kullanılması
4 Kök, altılı ve dört-altılı akorlar ile soprano partisinin armonizasyonu
5 Verilen bir bas ezgisini şifreleme
6 Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisinin armonilenmesi
7 Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas partisi çözümleme deneme sınavı
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğrenilen akorlarla şarkı ve koro eserleri üzerinde çözümleme çalışmaları
10 Öğrenilen akorları kullanarak basit ezgi ve piyano eşliği yazma çalışmaları
11 Öğrencilere bas ya da soprano ezgisi yazdırma çalışmaları
12 Kök ve altılı ve dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisinin armonilenmesi çalışmasına devam
13 Kadans yazma ve çalma çalışması, şifreli ve şifresiz bas çalışmaları
14 Öğrenilen akorlarla piyanoda armoni parçasının çalınması
15 Kök, altılı, dört-altılı akorlarla bas ve soprano partisi çözümleme deneme sınavı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 8 1 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 2 2 4
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5