Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - İngilizce Öğretmenliği GS163 Art and Aesthetics Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık, sanat ve estetik duyarlılık ve eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye'de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi, Sanat Felsefesi, Başlangıcından günümüze sanat tarihi ve sanat felsefesi, Günümüzde sanat anlayışı, Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlenirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Görsellerle anlatım

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sanat ve Estetik kuramları. Bozkurt, Nejat. Ara Yayıncılık, İstanbul, 1992. Sanatın Öyküsü, Gombrich, E.H. Remzi Kitabevi, Çeviri: Bedrettin Cömert, İstanbul, 1992. Çağdaş Türk Sanatı, Tansuğ, Sezer. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986. Güzelliğin Tarihi. Eco, Umberto. Doğan Kitap, Çeviri: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul, 2006. Uygarlık Tarihi. Tanilli, Server, Alkım Kitabevi, İstanbul, 2006. Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Buyurgan, Serap. Buyurgan, Ufuk. Pegama Yayıncılık, Ankara, 2007. Çocuk ve Müze. Abacı, Oya. Morpa Kültür yayınları, İstanbul, 2005. Modern Sanatın Öyküsü. Lynton, Norbert. Remzi Kitabevi, Çevirenler: Cevat Çapan, Sadi Öziş, İstanbul, 1982. Sanata Giriş. Mülayim, Selçuk. Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul, 1994. Sanat Kavramlarına Giriş. Ersoy, Ayla. Beta Yayınları, İstanbul, 1983.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • İnsanoğlunun tarih boyunca kurduğu uygarlıkların ve sanatın gelişimini bilir.
  • Uygarlıkla sanat arasındaki ilişkiyi kavrar
  • Uygarlıkla ve kültür kavramını bilir.
  • Sanat ve yaratıcı düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar
  • Bir sanat eserini eleştirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sanat
2 Estetik
3 Sanatın başlangıcı, İlk örnekler
4 ilkçağ uygarlıkları ve sanat mezopotamya, mısır
5 ilkçağ uygarlıkları ve sanat- Anadolu
6 ilkçağ uygarlıkları ve sanat Yunan
7 ilkçağ uygarlıkları ve sanat Roma
8 Ara Sınav Haftası
9 Ortaçağ Sanatı ve estetik
10 Rönesans ve Barok, Sanat ve Estetik
11 Yakınçağ sanat akımları ve estetik
12 Selçuklu ve Osmanlı Sanatı
13 Cumhuriyet Dönemi Sanatı
14 Müzeler ve müzelerin önemi
15 Sanat Eleştirisi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 14 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 14 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5