Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | CSE4082 | Artificial Intelligence | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | CSE4082 | Artificial Intelligence | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu dersin temel amacı yapay zekâ alanında temel yöntemlerin öğretilmesi yoluyla öğrencilerin bu alana karşı ilgilerinin arttırılmasıdır. Dersi geçen öğrencilerin, karşılaşacakları problemleri analiz edebilecek, bu problemlere yapay zekâ yöntemlerini uygulayabilecek ve yapay zekanın temel yöntemlerini kullanarak yetkin çalışmalar yapabilecek düzeye erişmeleri hedeflenmektedir.
-
Yapay zekaya giriş ve temel konular. Zeki etmenler. Bilgisiz arama teknikler. Bilgili-sezgisel arama teknikleri. NP-Completeness ve zor problemler. Sezgisel teknikler: Yerel arama, simulated annealing, K-neighborhood search, genetik algoritma. Oyun oynama: minimax, expectiminimax, alpha-beta pruning algoritmaları. Prolog programlama diline giriş.
Ders notları, sunumlar, ödev ve projeler.
Yok
İngilizce
Stuart Russell and Peter Norvig, Artificial Intelligence: A Modern Approach, 4. Baskı, Pearson, 2021. (ders kitabı) Ivan Bratko, PROLOG Programming for Artificial Intelligence, 4th ed., 2011. (ders kitabı)
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yapay Zekâya Giriş, Etmenler, Problem Tanımlama |
2 | Yapay Zekâya Giriş, Etmenler, Problem Tanımlama |
3 | Bilgisiz Arama Teknikleri: DFS, BFS, Depth-Limited Search, Iterative Deepening Search. |
4 | Bilgisiz Arama Teknikleri: DFS, BFS, Depth-Limited Search, Iterative Deepening Search. |
5 | Bilgili – Sezgisel Arama Teknikleri: Greedy Best First Search, Admissible Heuristics - A* Search. |
6 | NP-Hard problemler için sezgisel teknikler: Yerel Arama, Simulated Annealing, Threshold Accepting, Genetik Algoritmalar. |
7 | NP-Hard problemler için sezgisel teknikler: Yerel Arama, Simulated Annealing, Threshold Accepting, Genetik Algoritmalar. |
8 | Oyun programlama – Belirlenimli Oyunlar |
9 | Oyun Programlama – Şans Faktörlü Oyunlar |
10 | PROLOG Programlama - Sözdizimi ve PROLOG programlarının anlamı |
11 | PROLOG Programlama - Sözdizimi ve PROLOG programlarının anlamı |
12 | PROLOG Programlama - Listeler, operatörler ve aritmetik |
13 | PROLOG Programlama -Yapıların kullanımı |
14 | PROLOG Programlama -Yapıların kullanımı |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 17 | 34 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |