Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Bilgisayar Programcılığı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Programcılığı-Önlisans-2014 ATA121 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Zorunlu 3 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Atatürk’ün eserleri incelenerek, Cumhuriyetin temel nitelikleri ve elde edilen kazanımlar anlatılmakta; bu yolla Atatürk ilkelerinin değeri kavratılmaktadır. Ayrıca, Türk Devrimi’nin tamamlanma evresinde yaşanan siyasi gelişmeler ve yeni devletin kuruluş süreci ele alınmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, Modern Türkiye’nin doğuş ve gelişim sürecini belirleyen tarihsel olaylar, düşünsel akımlar ve temel ilkeleri ele alır. Atatürk’ün eserleri ve ilkeleri çerçevesinde, Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımlar ile Türk Devrimleri ve bu süreçte yaşanan siyasi gelişmeler incelenir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders, Türkçe olarak yürütülecektir. Öğrenme süreci; öğretim elemanının anlatımı, görsel ve işitsel materyallerin (video, sunum, belge vb.) kullanımı, konuya ilişkin örnek vaka analizleri, grup tartışmaları ve bireysel ödevlerle desteklenecektir. Ayrıca, öğrencilerin derse aktif katılımı teşvik edilerek eleştirel düşünme ve tarihsel değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilere her hafta ders içeriğiyle bağlantılı okuma metinleri ve ödevler verilerek, teorik bilgilerin pekiştirilmesi sağlanacaktır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Afetinan, A. (1977). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi: Ankara. İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi. (2007). Ed. Cemil Öztürk: Ankara. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi – I ve II. (2000). Atatatürk Araştırma Merkezi: Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak
  • Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak
  • Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak
  • Türkiye Cumhuriyeti´nin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak
  • 21. Yüzyılda Türklerin durumunu kavramış olmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 TÜRK DEVRİMİ
2 BATI UYGARLIĞININ YÜKSELİŞİ
3 OSMANLI DEVLETİNİN KURULUŞ, YÜKSELİŞ, GERİLEME DÖNEMİ VE 19. YÜZYIL YENİLEŞME HAREKETİ
4 TANZİMAT DÖNEMİ VE I. MEŞRUTİYETİN İLANI
5 II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ, TRABLUSGARP ve BALKAN SAVAŞLARI
6 I. DÜNYA SAVAŞI
7 ERMENİ MESELESİ
8 ARA SINAV
9 MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI VE SONRASINDAKİ GELİŞMELER
10 MİLLİ MÜCADELENİN BAŞLAMASI VE KONGRELER DÖNEMİ
11 I. TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ DÖNEMİ (1920-1923)
12 SEVR ANTLAŞMASI ve CEPHE SAVAŞLARI
13 BATI CEPHESİ SAVAŞLARI ve MUDANYA ATEŞKES ANTLAŞMASI
14 LOZAN BARIŞ KONFERANSI
15 KURTULUŞ SAVAŞININ MALİ KAYNAKLARI
16 YARIYIL SONU SINAVI

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 2 5 10
Final ve Hazırlığı 3 10 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5