Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Beslenme ve Diyetetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Beslenme ve Diyetetik - 2013 ATA122 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Zorunlu 2 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Atatürk’ün eserleri doğrultusunda Cumhuriyetin temel niteliklerini ve elde edilen kazanımları öğrencilere aktararak, Atatürk ilkelerinin tarihsel ve ideolojik değerini kavratmaktır. Ayrıca, Türk Devrimi’nin tamamlanma sürecinde yaşanan siyasi gelişmeler ile Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci incelenerek, öğrencilerin modern Türkiye’nin oluşum dinamiklerini tarihsel bir perspektifle değerlendirmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Modern Türkiye’nin doğuş ve gelişim sürecinde etkili olan tarihsel olaylar, düşünsel akımlar ve kurucu ilkeler ele alınır. Cumhuriyet’in ilanı, Atatürk dönemi reformları, iç ve dış politik gelişmeler ile Türkiye’nin çağdaşlaşma süreci kapsamlı şekilde incelenir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders, öğretim elemanının anlatımı, görsel-işitsel materyaller (video, sunum, belge vb.) ve örnek olay analizleri ile desteklenmektedir. Öğrencilerden haftalık okuma ve ödevlerle derse aktif katılım beklenmektedir. Grup tartışmaları ve sınıf içi değerlendirmelerle eleştirel düşünme ve tarihsel analiz becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Afetinan, A. (1977). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi: Ankara. İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi. (2007). Ed. Cemil Öztürk: Ankara. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi – I ve II. (2000). Atatatürk Araştırma Merkezi: Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar.
  • Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar.
  • Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında bilinçli ve duyarlı bir tutum geliştirir.
  • Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur.
  • TBMM’nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İnkılapların temel özellikleri ve Türk inkılabı
2 Türk inkılabını etkileyen akımlar
3 Türk İnkılabının hedefi: Demokratik Hukuk Devleti
4 Laik Türk hukuk sisteminin kurulması
5 Laik Türk hukuk sisteminin kurulması
6 Türk ekonomisinin yeniden yapılanması, milli ekonomi ve küreselleşme
7 Türk toplum yaşamına düzen ve canlılık getiren diğer yenilikler
8 Ara sınav
9 Atatürk ilkelerinin genel niteliği ve Cumhuriyetçilik ilkesi
10 Milliyetçilik ilkesi
11 Halkçılık ve devletçilik ilkesi
12 Laiklik ilkesi
13 İnkılapçılık ilkesi
14 Atatürkçülüğe karşı eleştiriler ve yanıtları
15 Değerlendirme
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 3 1 3
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 3 1 3
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5