Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Bilgi ve Belge Yönetimi - Lisans | ATA122 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Bilgi ve Belge Yönetimi - Lisans | ATA122 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, Atatürk’ün eserleri doğrultusunda Cumhuriyetin temel niteliklerini ve elde edilen kazanımları öğrencilere aktararak, Atatürk ilkelerinin tarihsel ve ideolojik değerini kavratmaktır. Ayrıca, Türk Devrimi’nin tamamlanma sürecinde yaşanan siyasi gelişmeler ile Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci incelenerek, öğrencilerin modern Türkiye’nin oluşum dinamiklerini tarihsel bir perspektifle değerlendirmeleri hedeflenmektedir.
-
Modern Türkiye’nin doğuş ve gelişim sürecinde etkili olan tarihsel olaylar, düşünsel akımlar ve kurucu ilkeler ele alınır. Cumhuriyet’in ilanı, Atatürk dönemi reformları, iç ve dış politik gelişmeler ile Türkiye’nin çağdaşlaşma süreci kapsamlı şekilde incelenir.
Ders, öğretim elemanının anlatımı, görsel-işitsel materyaller (video, sunum, belge vb.) ve örnek olay analizleri ile desteklenmektedir. Öğrencilerden haftalık okuma ve ödevlerle derse aktif katılım beklenmektedir. Grup tartışmaları ve sınıf içi değerlendirmelerle eleştirel düşünme ve tarihsel analiz becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Yok
Türkçe
Afetinan, A. (1977). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi: Ankara. İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi. (2007). Ed. Cemil Öztürk: Ankara. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi – I ve II. (2000). Atatatürk Araştırma Merkezi: Ankara.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İnkılapların temel özellikleri ve Türk inkılabı; |
2 | Türk inkılabını etkileyen akımlar; |
3 | Türk İnkılabının hedefi: Demokratik Hukuk Devleti |
4 | Türk ekonomisinin yeniden yapılanması, |
5 | milli ekonomi ve küreselleşme; |
6 | Laik Türk hukuk sisteminin kurulması; |
7 | Türk toplum yaşamına düzen ve canlılık getiren diğer yenilikler; |
8 | Atatürk ilkelerinin genel niteliği ve Cumhuriyetçilik ilkesi; |
9 | Milliyetçilik ilkesi; Halkçılık ve devletçilik ilkesi; |
10 | Laiklik ilkesi; İnkılapçılık ilkesi; |
11 | Atatürkçülüğe karşı eleştiriler ve yanıtları |
12 | Osmanlı Devleti?nde Meşruti Gelişmeler ve Entellektüel Hareketler - Osmanlı Devleti?nin Jeopolitiği ve Ona Karşı Dış Politika |
13 | Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, |
14 | Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, |
15 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - |
16 | Siyaset, Eğitim, Kültür, Hukuk ve Sosyal Alanlarda Devrimler |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |