Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | GK105 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | GK105 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Osmanlı İmparatorluğu, yapısal özellikleri ve yıkılma dönemi, Kurtuluş savaşı öncesi Türkiye, savaş yılları, yeni bir dönemin başlangıcı, siyasi yapı, sosyal yaşam, hukuk anlayışı, ekonomik yapı, kültürel eğitim anlayışı, bir dönemin sonu (1938) konuların
-
İnkılapların temel özellikleri ve Türk inkılabı; Türk inkılabını etkileyen akımlar; Türk İnkılabının hedefi: Demokratik Hukuk Devleti Türk ekonomisinin yeniden yapılanması, milli ekonomi ve küreselleşme; Laik Türk hukuk sisteminin kurulması; Türk toplum y
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası.
Yok
Türkçe
Afetinan, A. (1977). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi: Ankara. İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi. (2007). Ed. Cemil Öztürk: Ankara. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi – I ve II. (2000). Atatatürk Araştırma Merkezi: Ankara.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İnkılapların temel özellikleri ve Türk inkılabı; |
2 | Türk inkılabını etkileyen akımlar; |
3 | Türk İnkılabının hedefi: Demokratik Hukuk Devleti |
4 | Türk ekonomisinin yeniden yapılanması, |
5 | milli ekonomi ve küreselleşme; |
6 | Laik Türk hukuk sisteminin kurulması; |
7 | Türk toplum yaşamına düzen ve canlılık getiren diğer yenilikler; |
8 | Atatürk ilkelerinin genel niteliği ve Cumhuriyetçilik ilkesi; |
9 | Milliyetçilik ilkesi; Halkçılık ve devletçilik ilkesi; |
10 | Laiklik ilkesi; İnkılapçılık ilkesi; |
11 | Atatürkçülüğe karşı eleştiriler ve yanıtları |
12 | Osmanlı Devleti?nde Meşruti Gelişmeler ve Entellektüel Hareketler - Osmanlı Devleti?nin Jeopolitiği ve Ona Karşı Dış Politika |
13 | Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, |
14 | Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, |
15 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası - |
16 | Siyaset, Eğitim, Kültür, Hukuk ve Sosyal Alanlarda Devrimler |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |