Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Sanatta Yeterlik - Güzel Sanatlar Enstitüsü - Endüstri Ürünleri Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sanatta Yeterlik Ana Müfredat -2012 EUT828 Bauhaus ve Modern Tasarıma Etkileri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Alman tasarım düşüncesinde merkezi bir rolü olan Bauhaus ve onun akademik ve endüstriyel çevrelerdeki takipçileri 20.yy’da tasarım dünyasına ve tasarım öğretisine önemli etkileri olan bakış açıları getirmişlerdir. Bu düşüncenin tarihsel, kültürel, sosyal ve endüstriyel bağlamda irdelenmesi ve tartışılması bu dersin temel amacıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Alman tasarımının önemli kurumları: Deutsche Werkbund, Bauhaus ve Ulm Tasarım Okulu’nun tarihsel süreçte incelenmesi. Bu kurumların düşünce ve ideolojileri (İşlevselci akım) ile bu düşüncelerin akademik ve endüstriyel çevrelerdeki etkileri, diğer ülkelerde ve günlük yaşamdaki yansımaları. Günümüz Alman tasarımı (İşlevselciliğin kritiği ve yeni tasarım).

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik anlatım

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders notları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bauhaus hareketinin tarihsel geri planı ile ilgili bilgi sahibi olurlar.
  • Bu hareketi oluşturan tarihsel, kültürel, ekonomik ve akademik koşullar hakkında bilgilenirler.
  • Endüstriyel üretim-tasarım ilişkilerinin modern çağdaki oluşum ve gelişim süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • Günümüz tasarım eğitiminin temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • Günümüz Alman tasarımının tarihsel, kültürel, ve ekonomik koşulları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bauhaus'un tarihsel kökenleri (Rönesans tan endüstri devrimine kadar tasarım-üretim ilişkileri)
2 Endüstri devrimi, teknolojik gelişmeler ve tasarıma etkileri
3 Arts&Crafts hareketi, William Morris
4 Art Nouveau, Wiener secession ve benzeri hareketler
5 Alman Werkbund derneği- Almanya da sanat eğitimi reform çalışmaları
6 Bauhaus'u etkileyen diğer hareketler (Rus konstruktivizmi, DeStijl hareketi)
7 Bauhaus'un kuruluş aşamaları
8 Ara sınav
9 Bauhaus'un eğitim konsepti, eğiticileri ve atelyeleri
10 Bauhaus'un eğitim konsepti, eğiticileri , atelyeleri ve tarihsel aşamaları
11 Bauhaus'un kapanışı ve diğer ülkelerdeki etki ve yansımaları (Avrupa ve Amerika daki etkileri)
12 Savaş sonrası yeni modernizm
13 Ulm tasarım okulu, kuruluş koşulları ve tarihsel aşamaları
14 Ulm tasarım okulu, eğitim konsepti, tasarım ve endüstri ilişkileri
15 Ulm okulunun modern Alman tasarımına etkileri
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 24 48
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 24 24
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 24 24
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5