Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sanatta Yeterlik Ana Müfredat -2012 | EUT828 | Bauhaus ve Modern Tasarıma Etkileri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sanatta Yeterlik Ana Müfredat -2012 | EUT828 | Bauhaus ve Modern Tasarıma Etkileri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Alman tasarım düşüncesinde merkezi bir rolü olan Bauhaus ve onun akademik ve endüstriyel çevrelerdeki takipçileri 20.yy’da tasarım dünyasına ve tasarım öğretisine önemli etkileri olan bakış açıları getirmişlerdir. Bu düşüncenin tarihsel, kültürel, sosyal ve endüstriyel bağlamda irdelenmesi ve tartışılması bu dersin temel amacıdır.
-
Alman tasarımının önemli kurumları: Deutsche Werkbund, Bauhaus ve Ulm Tasarım Okulu’nun tarihsel süreçte incelenmesi. Bu kurumların düşünce ve ideolojileri (İşlevselci akım) ile bu düşüncelerin akademik ve endüstriyel çevrelerdeki etkileri, diğer ülkelerde ve günlük yaşamdaki yansımaları. Günümüz Alman tasarımı (İşlevselciliğin kritiği ve yeni tasarım).
Teorik anlatım
Yok
Türkçe
Ders notları
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bauhaus'un tarihsel kökenleri (Rönesans tan endüstri devrimine kadar tasarım-üretim ilişkileri) |
2 | Endüstri devrimi, teknolojik gelişmeler ve tasarıma etkileri |
3 | Arts&Crafts hareketi, William Morris |
4 | Art Nouveau, Wiener secession ve benzeri hareketler |
5 | Alman Werkbund derneği- Almanya da sanat eğitimi reform çalışmaları |
6 | Bauhaus'u etkileyen diğer hareketler (Rus konstruktivizmi, DeStijl hareketi) |
7 | Bauhaus'un kuruluş aşamaları |
8 | Ara sınav |
9 | Bauhaus'un eğitim konsepti, eğiticileri ve atelyeleri |
10 | Bauhaus'un eğitim konsepti, eğiticileri , atelyeleri ve tarihsel aşamaları |
11 | Bauhaus'un kapanışı ve diğer ülkelerdeki etki ve yansımaları (Avrupa ve Amerika daki etkileri) |
12 | Savaş sonrası yeni modernizm |
13 | Ulm tasarım okulu, kuruluş koşulları ve tarihsel aşamaları |
14 | Ulm tasarım okulu, eğitim konsepti, tasarım ve endüstri ilişkileri |
15 | Ulm okulunun modern Alman tasarımına etkileri |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 24 | 48 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||
ÖÇ5 |