Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Beslenme ve Diyetetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Beslenme ve Diyetetik-YL BDY7010 Bebek ve Çocuk Beslenmesi Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin ana amacı, bebek ve okul öncesi dönemindeki fizyolojik ve metabolik değişiklikleri ve beslenme ile ilgili etkileşimlerini belirlemek, enerji ve besin ögeleri gereksinmeleri belirlemek, 0-5 yaş grubu çocuklarda yeterli ve dengeli beslenme ilkelerini öğrenmek, ilgili bilimsel araştırmaları tartışmak, klinik ve toplum beslenmesine yönelik eğitim ve uygulamaları yorumlamak, uygulama alanlarına dahil edebilmek amaçlanmıştır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders; Türkiyede ve Dünyada bebek beslenmesi ile ilgili programlar ve uygulamalar ,0-1 yaş bebeklerin genel beslenme ilkeleri ,0-1 yaş bebeklerin genel beslenme ilkeleri ,0-1 yaş bebeklerin enerji ve makro besin ögeleri gereksinmeleri, mikrobesin ögeleri gereksinmeleri ,Anne sütü ve uygulamaları ,Tamamlayıcı beslenme ,1-3 yaş grubu çocukların beslenme özellikleri, uygulamalar ,Okul öncesi (3-5 yaş grubu) çocukların beslenme özellikleri, uygulamalar ,1-5 yaş çocukların enerji ve makro besin ögeleri gereksinmeleri, mikrobesin ögeleri gereksinmeleri ,Kreşlerde menü planlama,Beslenme ile ilişkili Sorunlar ve çözümü ( iştahsızlık, aşırı yeme, besin allerjileri, şişmanlık, beslenme anemileri vb.) ,Makale tartışma, genel değerlendirme ,Makale tartışma, genel değerlendirme ,Makale tartışma, genel değerlendirme ; konularını içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. American Journal of Clinical Nutrition Journal of Pediatrics 2. Journal of American Dietetic Assocciation (JADA) 3. Katkı Pediatri Dergileri 4. Essentials of Life Cycle Nutrition (Eds: Sharlin J, Edelstein S), Jones and Barletts Publishers, 2011, USA. 5. Modern nutrition in health and disease ( Eds: Shils m, Shike M, Ross c, et al) Lippincott Williams & Wilkins, 2006. 6. Larson Duyff R. (2003). Amerikan Diyetisyenler Derneği’nin Geliştirilmiş Besin ve Beslenme Rehberi, Çeviri editörleri: Yücecan S, Pekcan G, Besler T, Nursal B, Acar Matbaacılık, İstanbul 7. Neyzi O, Ertuğrul T (ed.) (2002).Pediatri Cilt 1, 3.baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul

Dersin Web Sayfası

http://bdy.sbf.marmara.edu.tr/ders-icerikleri

Öğrenme Çıktıları

  • Bebek ve çocuklarda büyüme ve gelişme ile beslenme ilişkisi ve bebek beslenmesinin önemini açıklar
  • Bu dönemdeki beslenme ile ilişkili sorunları açıklar ve çözüm önerileri geliştirir
  • Enerji ve makro besin ögeleri ile mikro besin ögelerinin bu dönemdeki önemini ve kaynaklarını açıklar
  • Bebek ve çocuklarda besin ve besin ögesi gereksinimlerini hesaplar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türkiyede ve Dünyada bebek beslenmesi ile ilgili programlar ve uygulamalar ,0-1 yaş bebeklerin genel beslenme ilkeleri
2 0-1 yaş bebeklerin genel beslenme ilkeleri
3 0-1 yaş bebeklerin enerji ve makro mikro besin ögeleri gereksinmeleri
4 Anne sütü ve uygulamaları ,Tamamlayıcı beslenme
5 Makale tartışma, genel değerlendirme
6 Makale tartışma, genel değerlendirme
7 Makale tartışma, genel değerlendirme
8 Ara sınav
9 1-3 yaş grubu çocukların beslenme özellikleri, uygulamalar,
10 Okul öncesi (3-5 yaş grubu) çocukların beslenme özellikleri, uygulamalar
11 3- 5 yaş çocukların enerji ve makro besin ögeleri gereksinmeleri, mikrobesin ögeleri gereksinmeleri
12 Kreşlerde menü planlama,Beslenme ile ilişkili Sorunlar ve çözümü
13 Makale tartışma, genel değerlendirme
14 Makale tartışma, genel değerlendirme
15 Makale tartışma, genel değerlendirme
16 Makale tartışma, genel değerlendirme
17 final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 22 2 44
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 12 1 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 12 12 144
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5