Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBAE120 | Beden Eğitimi Öğretim Modelleri | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBAE120 | Beden Eğitimi Öğretim Modelleri | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına beden eğitimi öğretiminde küresel anlamda yaygın olarak kullanılan öğretim modellerinin özellikleri, dayandığı teorik temelleri, öğretim modelleri arasındaki farkları, modellerin seçimi ve uygulanmasına ilişkin stratejileri uygulamalı olarak aktarılmasıdır. Öğretmen adaylarına, beden eğitimi özgü modellerden oyun uygulamaları (play practice) ve spor eğitim modelinin entegre edildiği hibrit bir modeli tekrarlayan provalarla uygulama fırsatı sunar.
-
Model temelli öğretim
Anlatım, tartışma, içerik haritaları, e-portfolyo, video analiz, e-günlük
Yok
Türkçe
Metzler, W. M. (2011). Instructional models for physical education . New York, NY: Routledge Launder, A. & Piltz, W. (2013). Play practice: Engaging and developing skilled players from beginner to elite. Champaign, IL: Human Kinetics. SEG (2010). Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Spor Eğitim Grubu Yayını Siedentop, D., Hastie, P. A., & Van der Mars, H. (2011). Complete guide to sport education . Human Kinetics. Ward, P. & Lehwald, H. (2018). Effective physical education content and instruction. Champaign, IL: Human Kinetics.
www.kalitelibedenegitimi.com
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Model temelli öğretim |
2 | Model temelli öğretimin müfredat, öğrenme alanları ve kazanımlarla uyumlu hale getirilmesi |
3 | Model temelli öğretim için gerekli bilgi alanları ve planlama |
4 | Model temelli öğretim için pedagojik stratejiler |
5 | Model temelli öğretim için sınıf yönetimi stratejileri |
6 | Model temelli öğretim için etkili öğretmenlik becerileri |
7 | Model temelli öğretim için ölçme ve değerlendirme yaklaşımları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Doğrudan öğretim |
10 | Bireyselleştirilmiş öğretim modeli |
11 | İşbirlikli öğretim modeli |
12 | Macera temelli öğretim modeli |
13 | Spor Eğitim Modeli |
14 | Taktiksel Oyun Yaklaşımları |
15 | Oyun senaryolarıyla durumsal öğretim modeli |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 2 | 30 | 60 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 20 | 40 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |