Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBAE120 Beden Eğitimi Öğretim Modelleri Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına beden eğitimi öğretiminde küresel anlamda yaygın olarak kullanılan öğretim modellerinin özellikleri, dayandığı teorik temelleri, öğretim modelleri arasındaki farkları, modellerin seçimi ve uygulanmasına ilişkin stratejileri uygulamalı olarak aktarılmasıdır. Öğretmen adaylarına, beden eğitimi özgü modellerden oyun uygulamaları (play practice) ve spor eğitim modelinin entegre edildiği hibrit bir modeli tekrarlayan provalarla uygulama fırsatı sunar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Model temelli öğretim

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, içerik haritaları, e-portfolyo, video analiz, e-günlük

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Metzler, W. M. (2011). Instructional models for physical education . New York, NY: Routledge Launder, A. & Piltz, W. (2013). Play practice: Engaging and developing skilled players from beginner to elite. Champaign, IL: Human Kinetics. SEG (2010). Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Spor Eğitim Grubu Yayını Siedentop, D., Hastie, P. A., & Van der Mars, H. (2011). Complete guide to sport education . Human Kinetics. Ward, P. & Lehwald, H. (2018). Effective physical education content and instruction. Champaign, IL: Human Kinetics.

Dersin Web Sayfası

www.kalitelibedenegitimi.com

Öğrenme Çıktıları

  • Beden eğitimine özgü öğretim modellerinin teorik temellerini bilir.
  • Beden eğitimine özgü öğretim modellerinin özel hedeflerini tanımlar.
  • Oyun uygulamaları modelinin stratejilerini (şekillendirme, odaklanma, zenginleştirme) bilir ve uygular
  • Spor eğitimi modelinin temel öğelerini öğretmenlik uygulamalarında kullanır.
  • Taktiksel oyun yaklaşımlarının oyun kategorilerine özgü uyarlanmış oyunlar yaratır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Model temelli öğretim
2 Model temelli öğretimin müfredat, öğrenme alanları ve kazanımlarla uyumlu hale getirilmesi
3 Model temelli öğretim için gerekli bilgi alanları ve planlama
4 Model temelli öğretim için pedagojik stratejiler
5 Model temelli öğretim için sınıf yönetimi stratejileri
6 Model temelli öğretim için etkili öğretmenlik becerileri
7 Model temelli öğretim için ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
8 Ara Sınav Haftası
9 Doğrudan öğretim
10 Bireyselleştirilmiş öğretim modeli
11 İşbirlikli öğretim modeli
12 Macera temelli öğretim modeli
13 Spor Eğitim Modeli
14 Taktiksel Oyun Yaklaşımları
15 Oyun senaryolarıyla durumsal öğretim modeli
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 2 30 60
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 2 20 40

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5