Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBAE124 Beden Eğitimi ve Spor Tarihi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilere, beden eğitimi ve spor kültürünün temelini anlatarak günümüz beden eğitimi ve spor kültürünü daha iyi anlamalarını sağlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Beden eğitiminin ve spor uygulamalarının modern çağa kadar geçen süre içerisinde, hangi uygarlıklarda, hangi zamanlarda ve ne şekilde yapıldığını sunmaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik bilgilerin, eldeki kaynaklarla (resim, yazı, belge, vb.) slayt ve asetatlar eşliğinde öğrencilere aktarılması, aynı zamanda verilen ödev konuları ile kendilerinin de araştırma yapıp sunarak, derse katılımlarını sağlama.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alpman C. (1972), Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyu Gelişimi, İstanbul. Diem C. (1967), Weltgeschichte des Sports, Dortmund. Heredotos, Çev: M.Okmen, (1991), Heredot Tarihi, İstanbul. Swaddling J. (2000), Antik Olimpiyat Oyunları, İstanbul. Tayga Y. (1990), Türk Spor Tarihine Genel Bakış, Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İnsanlığın hareket kültürünün anlam ve özelliklerini öğrenir.
  • Uygarlıkların oluşumu ve hareket kültürü ile ilgili özelliklerini bilir.
  • Antik Olimpiyat Oyunlarının özelliklerini bilir ve Anadolu topraklarındaki hareket kültürü ile olan bağlarını öğrenir.
  • Modern çağın oluşturduğu spor yapısının özelliklerini ve önemini bilir.
  • İnsanlığın hareket kültürü ile ilgili kaynakların nasıl oluştuğunu ve elde edildiğini öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Beden eğitimi, spor ve oyun nedir? Bu faaliyetlerin insan davranışları içindeki yeri.
2 Asur-Sümer-Hitit (Eti) Uygarlıkları ve hareket kültürü.
3 Mısır Uygarlığı ve hareket kültürü.
4 Hindistan Uygarlığı ve hareket kültürü.
5 Çin Uygarlığı ve hareket kültürü.
6 Pers (İran) Uygarlığı ve hareket kültürü.
7 Türkler ve Osmanlılarda hareket kültürü.
8 Ara sınav.
9 Peloponez Yarımadası (Yunanlılar) Uygarlığı ve hareket kültürü. / Proje sunumları.
10 Anadolu'da İonia Uygarlığı ve Antakya'da hareket kültürü./ Proje sunumları.
11 Roma Uygarlığı ve hareket kültürü. / Proje sunumları.
12 Orta çağ - skolastik çağda hareket kültürü. / Proje sunumları.
13 Hümanizm akımı ve beden eğitimi ve spor faaliyetleri. / Proje sunumları.
14 Modern çağda başlayan sporlar ve tarihi gelişimi. / Proje sunumları.
15 Modern çağda başlayan sporlar ve tarihi gelişimi. / Proje sunumları.
16 Bitirme sınavı hazırlık.
17 final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 17 1 17
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 6 2,5 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 4 16
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 6 1,5 9
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 9 1 9
Teorik Ders Saati 17 2 34
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi