Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBAE124 | Beden Eğitimi ve Spor Tarihi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBAE124 | Beden Eğitimi ve Spor Tarihi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Öğrencilere, beden eğitimi ve spor kültürünün temelini anlatarak günümüz beden eğitimi ve spor kültürünü daha iyi anlamalarını sağlamak.
-
Beden eğitiminin ve spor uygulamalarının modern çağa kadar geçen süre içerisinde, hangi uygarlıklarda, hangi zamanlarda ve ne şekilde yapıldığını sunmaktır.
Teorik bilgilerin, eldeki kaynaklarla (resim, yazı, belge, vb.) slayt ve asetatlar eşliğinde öğrencilere aktarılması, aynı zamanda verilen ödev konuları ile kendilerinin de araştırma yapıp sunarak, derse katılımlarını sağlama.
Yok
Türkçe
Alpman C. (1972), Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyu Gelişimi, İstanbul. Diem C. (1967), Weltgeschichte des Sports, Dortmund. Heredotos, Çev: M.Okmen, (1991), Heredot Tarihi, İstanbul. Swaddling J. (2000), Antik Olimpiyat Oyunları, İstanbul. Tayga Y. (1990), Türk Spor Tarihine Genel Bakış, Ankara.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Beden eğitimi, spor ve oyun nedir? Bu faaliyetlerin insan davranışları içindeki yeri. |
2 | Asur-Sümer-Hitit (Eti) Uygarlıkları ve hareket kültürü. |
3 | Mısır Uygarlığı ve hareket kültürü. |
4 | Hindistan Uygarlığı ve hareket kültürü. |
5 | Çin Uygarlığı ve hareket kültürü. |
6 | Pers (İran) Uygarlığı ve hareket kültürü. |
7 | Türkler ve Osmanlılarda hareket kültürü. |
8 | Ara sınav. |
9 | Peloponez Yarımadası (Yunanlılar) Uygarlığı ve hareket kültürü. / Proje sunumları. |
10 | Anadolu'da İonia Uygarlığı ve Antakya'da hareket kültürü./ Proje sunumları. |
11 | Roma Uygarlığı ve hareket kültürü. / Proje sunumları. |
12 | Orta çağ - skolastik çağda hareket kültürü. / Proje sunumları. |
13 | Hümanizm akımı ve beden eğitimi ve spor faaliyetleri. / Proje sunumları. |
14 | Modern çağda başlayan sporlar ve tarihi gelişimi. / Proje sunumları. |
15 | Modern çağda başlayan sporlar ve tarihi gelişimi. / Proje sunumları. |
16 | Bitirme sınavı hazırlık. |
17 | final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 17 | 1 | 17 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 6 | 2,5 | 15 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 6 | 1,5 | 9 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 9 | 1 | 9 |
Teorik Ders Saati | 17 | 2 | 34 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |