Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | OB2041 | Behavioral Sciences for Engineers | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | OB2041 | Behavioral Sciences for Engineers | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin temel amacı insanların belli şartlar altında nasıl davrandıklarını anlamak ve bu bu anlayışı kişinin özellikle astları, arkadaşları ve üstleri ile ilgili durumlarda kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
-
Giriş: Mühendis adayı olarak davranış bilimleri dersini almak Sosyal bir kurum olarak eğitim Zihin-Beden Bağlantısı; Duyum ve Algı. Hafıza ve unutma Başa Çıkma Stratejileri (Savunma Mekanizmaları) Kişilik ve İlgili Teorileri / Açıklama Denemeleri. Öğrenme süreci nasıl gerçekleşir? Motivasyon ve hisler Bir bireyin davranış şekillerini etkilemede grupların önemi Fizikopatoloji hakkında genel bilgi Nevroz vakalarında hangi bozukluklar görülür? Psikoz vakalarında hangi bozukluklar görülür? Parafili hakkında bilgi Sosyal antropoloji ile ilgili anahtar konular
Tartışma ortamında ders anlatma, yüzyüze ders anlatımı, powerpoint sunumları
Yok
İngilizce
1)Unser Körper unser Leben [Our Bodies, Ourselves by the Boston Women’s Health book collective] (1983). Rowohlt Taschenbuch Verlag GmbH, Hamburg. 2)THOMPSON, Jane L. (1990). Sociology Made Simple, Heinemann, London. 3)STOLLEY, Kathy S. (2005). The Basics of Sociology, Greenwood-Press, Westport, Connecticut • London. 4)SKINNER, B.F. (1995). Science and Human Behavior, The Free Press, New York.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Introduction@ Studying Behavioral Sciences as Engineering Candidates. |
2 | Education as a Social Institution. Pioneers of Education in Turkey since the late-Ottoman times. State industry's contribution to Turkey's culture and social development in general |
3 | Mind-Body Connection Central Nervous System and Peripheral Nervous System Optical Illusions The Ames Room Sensation and Perception (Wahrnehmung) Higher Level Perception Disorders@ Auditory or Visual Hallucinations Psychodisleptic / hallucinogenic substances |
4 | Memory and Forgetting@ Short-term and Long-term Memory; Memory Failures (amnesia, dementia, Korsakoff-Syndrome in lacunary forgetfulness) Intelligence and Measurement of Intelligence; L.M. Terman’s Longitudinal Experiment on “Termites”. |
5 | Coping Strategies (Defense Mechanisms)@ Acting out, Displacement, Rationalization, Day-dreaming (phantasy), Sublimation, Projection, Compensation, Denial, Identification, Regression, Substitution, Suppression. |
6 | Personality and Related Theories / Explanation Attempts. -Fredudian Approach (Stages of Emotional Development Suggested by Freud) -Carl Gustav Jung’s Approach (the Balance Theory) Growth of the Human Body and the Related Graphical Information |
7 | How Does the Process of Learning Occur? - Pavlov’s historical experiment and Classical Conditioning - Operant Conditioning |
8 | Whole-Learning Advocates versus Partial Learning Advocates |
9 | The Role of Groups in Affecting Behavior Patterns of a Given Individua |
10 | An Overview of Psychopathology@ What is mental "normality" and "abnormality"? Leading figures in Turkish Psychiatry@ Mazhar Osman Uzman, Fahrettin Kerim Gökay, Rasim Adasal, Ayhan Songar, Özcan Köksal. The Evolution of Mental Health Institutions from “Asylums” onto Hospitals |
11 | Which Disorders Constitute Cases of Neurosis? |
12 | Which Disorders Constitute Cases of Psychosis? -Obsessive-compulsive cases -Bipolar cases (Alternating manic and depressive cycles) -Delusions |
13 | Some Knowledge on Paraphilias |
14 | Key Concepts in Social Anthropology and Rights of Passage@ Accolade, Walkabout in Aborigin Society, Counting Coups among American Natives (Indians), Débutante Balls in French High Society, Rumspringa of the Amish in Pennsylvania, Hazing in Navies etc. |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|