Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Beslenme ve Diyetetik | BDY2052 | Beslenme Durumu Tarama Testleri | Seçmeli | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Beslenme ve Diyetetik | BDY2052 | Beslenme Durumu Tarama Testleri | Seçmeli | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Toplumdaki risk gruplarının beslenme durumlarının hızlı ve pratik şekilde taranması amacıyla geliştirilen testlerin tanıtılması ve tartışılması. Uygulamada olan test yöntemlerinin pratik uygulamalarının yapılması.
-
Beslenme durumu yetersizlikleri, malnutrisyon, beslenme durumu tarama testleri, tarama testlerinin geçerlilik ve güvenilirliği, toplumdaki risk grupları ve bu gruplara uygun beslenme durumu tarama testleri
Anlatım, sunum
Yok
Türkçe
Lee R.D., Nieman D.C. (2009), Nutritional Assessment 5th edition, McGraw-Hill Science Engineering. 2.Jones J.M. (2006), Nutritional Screening And Assessment Tools, Nova Science Publishers, New York.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Beslenme durumunun taranmasının önemi |
2 | Beslenme durumu yetersizlikleri |
3 | Tarama testlerinin özellikleri (Güvenilirlik ve geçerlilik) |
4 | Uygun tarama testinin belirlenmesi Uygulamanın planlanması |
5 | Çocuk ve adölesanlarda beslenme durumu tarama testleri |
6 | Çocuk ve adölesanlarda kullanılmış olan beslenme durumu tarama test örneklerinin incelenmesi |
7 | Yetişkin bireylerde beslenme durumu tarama testleri |
8 | Ara sınav |
9 | Yetişkin bireylerde kullanılmış olan beslenme durumu tarama test örneklerinin incelenmesi |
10 | Yaşlı bireylerde beslenme durumu tarama testleri |
11 | Yaşlı bireylerde kullanılmış olan beslenme durumu tarama test örneklerinin incelenmesi |
12 | Uygulama sunum |
13 | Uygulama sunum |
14 | Uygulama sunum |
15 | Final |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 17 | 2 | 34 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Teorik Ders Saati | 17 | 1 | 17 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |