Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Beslenme ve Diyetetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Beslenme ve Diyetetik-YL BDY7003 Beslenme Durumunun Saptanması Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Beslenme durumunu etkileyen faktörleri tanımlamak, beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemleri değerlendirmek ve uygulamak, toplumda beslenme durumunu saptamaya yönelik araştırma planlama becerisi kazanmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Beslenme durumunu etkileyen faktörler, beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemler, beslenme durumunu saptamaya yönelik araştırma planlama

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Walter Willett, Nutritional Epidemiology, 3rd Edition, Oxford Publishing, 2013. 2) Gibson R.S. Principles of Nutritional Assessment, 2nd Edition, Oxford Publishing, 2005. 3) Robert D. Lee, David C. Nieman. Nutritional Assessment 4th Edition, 2007, McGraw Hill Publishing. 4) Michael J. Gibney, Barrie M. Margetts, John M. Kearney ve Lemore Arab. Public Health Nutrition 1st Edition, 2004, Blackwell Publishing

Dersin Web Sayfası

https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/beslenme-durumunun-saptanmasi/bdy7003-38805-1748

Öğrenme Çıktıları

  • Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir.
  • Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir.
  • Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
  • Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Beslenme durumunu etkileyen faktörler
2 Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemler
3 Biyofizik yöntemler
4 Klinik belirtiler
5 Antropometrik yöntemler-1
6 Antropometrik yöntemler-2
7 Biyokimyasal testler
8 Ara sınav
9 Besin tüketim araştırmaları-1
10 Besin tüketim araştırmaları-2
11 Diyetin değerlendirilmesi
12 Yayınların incelenmesi
13 Yayınların incelenmesi
14 Beslenme durumunu saptamaya yönelik araştırma planlama
15 Proje değerlendirilmesi
16 Proje değerlendirilmesi
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 4 16
Proje ve Hazırlığı 8 8 64
Ödev ve Hazırlığı 4 6 24
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 4 16
Seminer ve Hazırlığı 4 4 16
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 4 4 16
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 2 2
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 15 2 30
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5