Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beslenme ve Diyetetik - 2013 | BDY1002 | Beslenme İlkeleri | Zorunlu | 2 | 8,00 | 3 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beslenme ve Diyetetik - 2013 | BDY1002 | Beslenme İlkeleri | Zorunlu | 2 | 8,00 | 3 | 4 |
Besinlerdeki besin öğelerinin yapıları, fonksiyonları, sınıflandırılması, kaynakları, önerilen günlük alım değerleri, yetersiz ve aşırı alımları. Besin çeşitleri, besin değerleri, işlenme ve pişirme yöntemleri, bazı temel ve geleneksel yemek tarifelerinin beslenme ilkelerine uygun olarak düzenlenmesi.
-
Besin grupları ve bu gruplardaki besinlerin sağlıklı beslenmedeki önemi, yapısı, özellikleri, sınıflandırması, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerileri, yetersizliği, aşırı alım ve toksisiteleri. Besinlerin vitamin ve mineral içerikleri, hazırlama ve pişirme yöntemleri sırasında oluşan kayıplar, bazı temel ve geleneksel yemek tarifelerinin beslenme ilkeleri uygun şekilde laboratuvarda ortamında uygulanması
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama ve laboratuvar çalışması
Yok
Türkçe
Baysal, A. (2004). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları:93, 10.Baskı, Ankara. Berdarier, C.D. (2002). Handbook of Nutrition and Food (Ed by), CRC Press. Brown, A. (2000). Understanding Food: Principles and Preparation, Wads./Thomson Learning, USA. Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrition, Blackwell Publishing. Mahan, L.K., Stump, S.E. (2004). Krause’s.Food , Nutrition & Diet Therapy, 11 th Ed., (USA), 2004.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Besin gruplarına genel bakış |
2 | Ekmek ve tahıl grubu |
3 | Sebze grubu |
4 | Meyve grubu |
5 | Süt ve süt ürünleri grubu |
6 | Süt ve süt ürünleri grubu (devamı) |
7 | Et grubu - yumurta |
8 | Ara sınav |
9 | Et grubu - kırmızı et |
10 | Et grubu - tavuk ve balık |
11 | Et grubu - kurubaklagiller |
12 | Yağlar |
13 | Şekerler ve tatlandırıcılar |
14 | İçecekler |
15 | Özel durumlarda beslenme |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Teorik Ders Saati | 3 | 16 | 48 |
Uygulama Ders Saati | 4 | 16 | 64 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |